Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Zdieľať

Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Zdieľať

Terézia Fillová

tfillova@gmail.com

421904832587

Terézia Fillová

tfillova@gmail.com

421904832587

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Ateliér ilustrácie a grafiky

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art. Ľuboslav Paľo, ArtD., Mgr. art. Adela Režná

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Ateliér ilustrácie a grafiky

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art. Ľuboslav Paľo, ArtD., Mgr. art. Adela Režná

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.