Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Share on facebook
Zdieľať

Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Share on facebook
Zdieľať

Difficult days • Terézia Fillová

Difficult days

Moje začiatky v Bratislave sú ťažké. Okrem pekných chvíľ, boli moje prvé týždne tu poznačené aj (zbytočnými) stresmi, trasúcimi sa rukami a vnútorným našepkávaním si, že všetko bude ok a som prehnane iracionálna a mám zhlboka dýchať. Potom to prešlo – začala som si zvykať na nové prostredie a asi aj tešiť. Avšak, čoskoro pandémia znova naplno udrela, moje pocity sa vrátili a ja sa ocitám v tomto začarovanom kruhu opäť…. Akurát trávim oveľa viac času na byte. 

Znovuobjavila som dielo My Bed od Tracey Emin, ktoré reprezentuje depresívnu fázu v jej živote, keď štyri dni ležala v posteli bez jedla a pitia, iba s alkoholom. Vtedy som sa rozhodla vyšívať svoje strachy na posteľné obliečky a urobiť tak “jemnejšiu” interpretáciu jej diela. Preto som sa rozhodla použiť meditatívnu techniku výšivky a vizualizovať tak všetky svoje strachy na posteľných obliečkach, symbole komfortu, domova a intimity. Mnoho ľudí tvrdí, že úzkosti, strachy a depresie sú najhoršie len dovtedy, kým sa o ne s niekým nepodelíme, tak toto je asi pre mňa určitá forma terapie.

Share on facebook
Zdieľať

Terézia Fillová

tfillova@gmail.com

421904832587

Terézia Fillová

tfillova@gmail.com

421904832587

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Ateliér ilustrácie a grafiky

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art. Ľuboslav Paľo, ArtD., Mgr. art. Adela Režná

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Ateliér ilustrácie a grafiky

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art. Ľuboslav Paľo, ArtD., Mgr. art. Adela Režná