ELEVATION HOUSE • Tímea Kepová

ELEVATION HOUSE

Koncept posuvného domu vo svojej filozofii reaguje na viaceré problémy doby a zaoberá sa bývaním v budúcnosti, presnejšie v roku 2061.  Myšlienka bola vytvoriť interiér ktorý je zároveň aj exteriérom. Taktiež som riešila problém malých priestorov a nedostatku miesta a možností usadenie väčšieho počtu osôb.  Celkový návrh interiéru je vyčistený od bežného nábytku. Veci ktoré si vieme vymeniť za novšie, krajšie nehrajú veľmi s ekológiou. Nachádzajú sa tu dve hlavné kubusy, ktoré sú zároveň nosnými časťami domu. V nich je umiestené všetko čo človek potrebuje. Na prízemí kuchyňa a odkladací priestor a na 1. poschodí kúpeľňa a šatník. Kuchynská linka je pohyblivá, vieme si ju zasunúť a povysunúť koľko potrebujeme.  Prízemie alebo denná zóna obsahuje srdce domu ktorým je stôl. Spolu so stoličkami je to jediný nábytok ktorý je zakomponovaný do interiéru.

Stôl a stolička sú tohto semestrálnym projektom pričom stolička sa aj realizovala. Dopĺňa myšlienku interiéru aby usadila čo najviac hostí. Je založená na princípe zasunutia dvoch stoličiek do seba kovovej a drevenej. Vo finále ale pôsobia ako jeden kus, pričom tá na ktorej sa primárne sedí je drevená. Taktiež aj stôl ktorý je rozložiteľný a zároveň sa dá zobrať aj na iné miesto v exteriéri, keďže sa skladá z dvoch kusov. Dom je založený na princípe aby vedel zaliezť pod zem, ako aj vliezol hore a ponúkol možnosť byť v prírode bez toho aby sme ho museli opustiť. Interiér je zbavený stien, namiesto nich je celý, až na dvere, presklený. Ak sa nachádzame hore, chceme výhľad. Ak sme zasa v zemi, máme pocit bezpečia skrze zem, taktiež sme izolovaní a chránení pred poveternostnými vplyvmi.  . Jedná sa o koncept ktorý je ešte variovateľný rôznymi spôsobmi, podľa toho kde by sa daná kostra nachádzala.  

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

ELEVATION HOUSE • Tímea Kepová

ELEVATION HOUSE

Koncept posuvného domu vo svojej filozofii reaguje na viaceré problémy doby a zaoberá sa bývaním v budúcnosti, presnejšie v roku 2061.  Myšlienka bola vytvoriť interiér ktorý je zároveň aj exteriérom. Taktiež som riešila problém malých priestorov a nedostatku miesta a možností usadenie väčšieho počtu osôb.  Celkový návrh interiéru je vyčistený od bežného nábytku. Veci ktoré si vieme vymeniť za novšie, krajšie nehrajú veľmi s ekológiou. Nachádzajú sa tu dve hlavné kubusy, ktoré sú zároveň nosnými časťami domu. V nich je umiestené všetko čo človek potrebuje. Na prízemí kuchyňa a odkladací priestor a na 1. poschodí kúpeľňa a šatník. Kuchynská linka je pohyblivá, vieme si ju zasunúť a povysunúť koľko potrebujeme.  Prízemie alebo denná zóna obsahuje srdce domu ktorým je stôl. Spolu so stoličkami je to jediný nábytok ktorý je zakomponovaný do interiéru.

Stôl a stolička sú tohto semestrálnym projektom pričom stolička sa aj realizovala. Dopĺňa myšlienku interiéru aby usadila čo najviac hostí. Je založená na princípe zasunutia dvoch stoličiek do seba kovovej a drevenej. Vo finále ale pôsobia ako jeden kus, pričom tá na ktorej sa primárne sedí je drevená. Taktiež aj stôl ktorý je rozložiteľný a zároveň sa dá zobrať aj na iné miesto v exteriéri, keďže sa skladá z dvoch kusov. Dom je založený na princípe aby vedel zaliezť pod zem, ako aj vliezol hore a ponúkol možnosť byť v prírode bez toho aby sme ho museli opustiť. Interiér je zbavený stien, namiesto nich je celý, až na dvere, presklený. Ak sa nachádzame hore, chceme výhľad. Ak sme zasa v zemi, máme pocit bezpečia skrze zem, taktiež sme izolovaní a chránení pred poveternostnými vplyvmi.  . Jedná sa o koncept ktorý je ešte variovateľný rôznymi spôsobmi, podľa toho kde by sa daná kostra nachádzala.  

Zdieľať

ELEVATION HOUSE • Tímea Kepová

ELEVATION HOUSE

Koncept posuvného domu vo svojej filozofii reaguje na viaceré problémy doby a zaoberá sa bývaním v budúcnosti, presnejšie v roku 2061.  Myšlienka bola vytvoriť interiér ktorý je zároveň aj exteriérom. Taktiež som riešila problém malých priestorov a nedostatku miesta a možností usadenie väčšieho počtu osôb.  Celkový návrh interiéru je vyčistený od bežného nábytku. Veci ktoré si vieme vymeniť za novšie, krajšie nehrajú veľmi s ekológiou. Nachádzajú sa tu dve hlavné kubusy, ktoré sú zároveň nosnými časťami domu. V nich je umiestené všetko čo človek potrebuje. Na prízemí kuchyňa a odkladací priestor a na 1. poschodí kúpeľňa a šatník. Kuchynská linka je pohyblivá, vieme si ju zasunúť a povysunúť koľko potrebujeme.  Prízemie alebo denná zóna obsahuje srdce domu ktorým je stôl. Spolu so stoličkami je to jediný nábytok ktorý je zakomponovaný do interiéru.

Stôl a stolička sú tohto semestrálnym projektom pričom stolička sa aj realizovala. Dopĺňa myšlienku interiéru aby usadila čo najviac hostí. Je založená na princípe zasunutia dvoch stoličiek do seba kovovej a drevenej. Vo finále ale pôsobia ako jeden kus, pričom tá na ktorej sa primárne sedí je drevená. Taktiež aj stôl ktorý je rozložiteľný a zároveň sa dá zobrať aj na iné miesto v exteriéri, keďže sa skladá z dvoch kusov. Dom je založený na princípe aby vedel zaliezť pod zem, ako aj vliezol hore a ponúkol možnosť byť v prírode bez toho aby sme ho museli opustiť. Interiér je zbavený stien, namiesto nich je celý, až na dvere, presklený. Ak sa nachádzame hore, chceme výhľad. Ak sme zasa v zemi, máme pocit bezpečia skrze zem, taktiež sme izolovaní a chránení pred poveternostnými vplyvmi.  . Jedná sa o koncept ktorý je ešte variovateľný rôznymi spôsobmi, podľa toho kde by sa daná kostra nachádzala.  

Zdieľať
unnamed (5)b-98578063

Tímea Kepová

timkepov@gmail.com

unnamed (5)b-98578063

Tímea Kepová

timkepov@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Dizajn

Ateliér

Interiérový dizajn

Ročník štúdia

4.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. Miroslav Debnár

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Dizajn

Ateliér

Interiérový dizajn

Ročník štúdia

4.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. Miroslav Debnár

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.