
V bakalárskej práci s názvom Predprítomný čas autorka pracuje s médiom filmového záznamu ako procesu paralelného rozpomínania a zabúdania. Emócie chápe ako formu nadpamäti, uchovávateľa poznania silnejšieho ako pamäti samotnej. Pohyblivý záznam sa nesie v dynamike jednotlivých kapitol v repetitívnych slučkách s pomalým plynutím obrazov. Stráca sa minulé a prítomné, prevláda symbolická reč nad logickou príbehovosťou. Obrazy každodennosti sú spájané s poetickými scénami tak ako sa v texte mieša bežný dialóg s poéziou. Dichotomický ráz filmu je aj v emocionálnej stránke, zármutok je volne pretkávaný nádejou. Dá sa povedať, že Predprítomný čas napriek tomu, že jeho rámec tvoria kapitoly pomenované podľa jednotlivých ročných období je vytrhnutý z času, nikam nesmeruje a odnikiaľ nevedie predsa sa o ňom nedá hovoriť ako o nihilistickom náhľade. Je skôr krehkou spoveďou, nazeraním do duše.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
V bakalárskej práci s názvom Predprítomný čas autorka pracuje s médiom filmového záznamu ako procesu paralelného rozpomínania a zabúdania. Emócie chápe ako formu nadpamäti, uchovávateľa poznania silnejšieho ako pamäti samotnej. Pohyblivý záznam sa nesie v dynamike jednotlivých kapitol v repetitívnych slučkách s pomalým plynutím obrazov. Stráca sa minulé a prítomné, prevláda symbolická reč nad logickou príbehovosťou. Obrazy každodennosti sú spájané s poetickými scénami tak ako sa v texte mieša bežný dialóg s poéziou. Dichotomický ráz filmu je aj v emocionálnej stránke, zármutok je volne pretkávaný nádejou. Dá sa povedať, že Predprítomný čas napriek tomu, že jeho rámec tvoria kapitoly pomenované podľa jednotlivých ročných období je vytrhnutý z času, nikam nesmeruje a odnikiaľ nevedie predsa sa o ňom nedá hovoriť ako o nihilistickom náhľade. Je skôr krehkou spoveďou, nazeraním do duše.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Ďalšie príspevky z katedry
V bakalárskej práci s názvom Predprítomný čas autorka pracuje s médiom filmového záznamu ako procesu paralelného rozpomínania a zabúdania. Emócie chápe ako formu nadpamäti, uchovávateľa poznania silnejšieho ako pamäti samotnej. Pohyblivý záznam sa nesie v dynamike jednotlivých kapitol v repetitívnych slučkách s pomalým plynutím obrazov. Stráca sa minulé a prítomné, prevláda symbolická reč nad logickou príbehovosťou. Obrazy každodennosti sú spájané s poetickými scénami tak ako sa v texte mieša bežný dialóg s poéziou. Dichotomický ráz filmu je aj v emocionálnej stránke, zármutok je volne pretkávaný nádejou. Dá sa povedať, že Predprítomný čas napriek tomu, že jeho rámec tvoria kapitoly pomenované podľa jednotlivých ročných období je vytrhnutý z času, nikam nesmeruje a odnikiaľ nevedie predsa sa o ňom nedá hovoriť ako o nihilistickom náhľade. Je skôr krehkou spoveďou, nazeraním do duše.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia