RAW? • Nina Abramovičová

RAW?

“Doteraz neznámy druh kôrovca, ktorý vedci objavili v Mariánskej priekope, mal v tele plasty….”

Je to smutné, nachádzame sa v dobe plastov a plast je ako parazit, ktorý je všade okolo nás a možno aj ako neviditeľný v nás…. Vytvorila som sériu šperkov a objektov ako kritickú reakciu na skutočnosť, že sa nám tak povediac plast “dostáva pod kožu”. Je to absurdita, ktorá začína byť čím ďalej tým bežnejšia. Moja práca pozostáva z prírodného materiálu- dreva a v jeho vnútri ukrytom plaste, ktorý tvorí akoby súčasť jeho žiliek. Divák na prvý pohľad netuší, čo sa skrýva vo vnútri až pri bližšom bádaní, otvorení, pootočení predmetu zisťuje, že je tam niečo čo tam nepatrí. Infiltrovaný plast je recyklovaný, z plastových vrchnákov, ktoré spotrebovala moja rodina.

Moju prácu sprevádza veta: Zloženie: 100% slivkové drevo. Môže obsahovať stopy plastu. 

A otázka: Čo je dnes naozaj pravdivé?

Počas semestra sme ešte pracovali na spoločnej ateliérovej téme motýľ. môj motýľ je inšpirovaný jeho krídlami, ktoré sú zložené z nespočetného množstva malých šupiniek. Niečo malé tvorý nádherný veľký celok. 

 

Share on facebook
Zdieľať

RAW? • Nina Abramovičová

RAW?

“Doteraz neznámy druh kôrovca, ktorý vedci objavili v Mariánskej priekope, mal v tele plasty….”

Je to smutné, nachádzame sa v dobe plastov a plast je ako parazit, ktorý je všade okolo nás a možno aj ako neviditeľný v nás…. Vytvorila som sériu šperkov a objektov ako kritickú reakciu na skutočnosť, že sa nám tak povediac plast “dostáva pod kožu”. Je to absurdita, ktorá začína byť čím ďalej tým bežnejšia. Moja práca pozostáva z prírodného materiálu- dreva a v jeho vnútri ukrytom plaste, ktorý tvorí akoby súčasť jeho žiliek. Divák na prvý pohľad netuší, čo sa skrýva vo vnútri až pri bližšom bádaní, otvorení, pootočení predmetu zisťuje, že je tam niečo čo tam nepatrí. Infiltrovaný plast je recyklovaný, z plastových vrchnákov, ktoré spotrebovala moja rodina.

Moju prácu sprevádza veta: Zloženie: 100% slivkové drevo. Môže obsahovať stopy plastu. 

A otázka: Čo je dnes naozaj pravdivé?

Počas semestra sme ešte pracovali na spoločnej ateliérovej téme motýľ. môj motýľ je inšpirovaný jeho krídlami, ktoré sú zložené z nespočetného množstva malých šupiniek. Niečo malé tvorý nádherný veľký celok. 

 

Share on facebook
Zdieľať

RAW? • Nina Abramovičová

RAW?

“Doteraz neznámy druh kôrovca, ktorý vedci objavili v Mariánskej priekope, mal v tele plasty….”

Je to smutné, nachádzame sa v dobe plastov a plast je ako parazit, ktorý je všade okolo nás a možno aj ako neviditeľný v nás…. Vytvorila som sériu šperkov a objektov ako kritickú reakciu na skutočnosť, že sa nám tak povediac plast “dostáva pod kožu”. Je to absurdita, ktorá začína byť čím ďalej tým bežnejšia. Moja práca pozostáva z prírodného materiálu- dreva a v jeho vnútri ukrytom plaste, ktorý tvorí akoby súčasť jeho žiliek. Divák na prvý pohľad netuší, čo sa skrýva vo vnútri až pri bližšom bádaní, otvorení, pootočení predmetu zisťuje, že je tam niečo čo tam nepatrí. Infiltrovaný plast je recyklovaný, z plastových vrchnákov, ktoré spotrebovala moja rodina.

Moju prácu sprevádza veta: Zloženie: 100% slivkové drevo. Môže obsahovať stopy plastu. 

A otázka: Čo je dnes naozaj pravdivé?

Počas semestra sme ešte pracovali na spoločnej ateliérovej téme motýľ. môj motýľ je inšpirovaný jeho krídlami, ktoré sú zložené z nespočetného množstva malých šupiniek. Niečo malé tvorý nádherný veľký celok. 

 

Share on facebook
Zdieľať

Nina Abramovičová

ninaabramovicova@gmail.com

0949252524

Nina Abramovičová

ninaabramovicova@gmail.com

0949252524

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S,M,L,XL, Kov a Šperk

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner akad. arch., Mgr. art. Kristýna Španihelová, MgA Matúš Cepka

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S,M,L,XL, Kov a Šperk

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner akad. arch., Mgr. art. Kristýna Španihelová, MgA Matúš Cepka