Dotyk • Klára Valušková

Dotyk

ÚLOHA:  Ako sa „DOTYKY“ dotýkajú dnešnej a budúcej podoby nás… Reflexia spoločenského diania, vo zmene  chovania a spôsobe života. Konceptuálne uchopenie témy.

 

ČO JE DOTYK ? ČO ZNAMENÁ V SÚČASNEJ DOBE ?

  • Hmat je po zraku druhým najcitlivejším zmyslom. Dotyk v nás vyvoláva silné emócie
  • V dnešnom svete máme dotykov čoraz menej z bezpečnostného hľadiska a aj preto, lebo omnoho väčšie množstvo komunikácie sa odohráva online
  • Kvôli momentálnej situácií a strachu z nákazy Corona vírusom máme zakázaný osobný kontakt s blízkymi, s rodinou…
  • Chceli by sme byť spolu, ale nemôžeme
  • Bariéry, ktoré zabraňujú kontaktu, sú všade okolo nás
  • Dotyk cez bariéru však nie je skutočný dotyk… nemáme z neho také silné emócie, ako pri skutočnom fyzickom dotyku

 

V mojej práci zobrazujem dnešnú dobu – situáciu, v ktorej sa vytráca skutočný dotyk a spoločenský kontakt.

  • Vytvorila som inštaláciu – priestor – miestnosť, ktorá je rozdelená nevnímateľnou bariérou – sklom, ktoré zamedzuje kontaktu ľudom, ktorí sa chcú stretnúť
  • Na protiľahlých stranách sú zrkadlá, ktoré násobia danú situáciu, spôsobujú nekonečné zobrazenie, ako celospoločenský problém
  • Zobrazujem scénu, kedy sa chceme vzájomne dotýkať ale nemôžeme, túžime po dotyku
  • Ostávajú po DOTYKU iba ODTLAČKY prezentované fotodokumentáciou
  • Vznikajú OBRAZY

 

Druhé krátke zadanie bolo zrealizovať šperk na tému MOTÝĽ…

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Dotyk • Klára Valušková

Dotyk

ÚLOHA:  Ako sa „DOTYKY“ dotýkajú dnešnej a budúcej podoby nás… Reflexia spoločenského diania, vo zmene  chovania a spôsobe života. Konceptuálne uchopenie témy.

 

ČO JE DOTYK ? ČO ZNAMENÁ V SÚČASNEJ DOBE ?

  • Hmat je po zraku druhým najcitlivejším zmyslom. Dotyk v nás vyvoláva silné emócie
  • V dnešnom svete máme dotykov čoraz menej z bezpečnostného hľadiska a aj preto, lebo omnoho väčšie množstvo komunikácie sa odohráva online
  • Kvôli momentálnej situácií a strachu z nákazy Corona vírusom máme zakázaný osobný kontakt s blízkymi, s rodinou…
  • Chceli by sme byť spolu, ale nemôžeme
  • Bariéry, ktoré zabraňujú kontaktu, sú všade okolo nás
  • Dotyk cez bariéru však nie je skutočný dotyk… nemáme z neho také silné emócie, ako pri skutočnom fyzickom dotyku

 

V mojej práci zobrazujem dnešnú dobu – situáciu, v ktorej sa vytráca skutočný dotyk a spoločenský kontakt.

  • Vytvorila som inštaláciu – priestor – miestnosť, ktorá je rozdelená nevnímateľnou bariérou – sklom, ktoré zamedzuje kontaktu ľudom, ktorí sa chcú stretnúť
  • Na protiľahlých stranách sú zrkadlá, ktoré násobia danú situáciu, spôsobujú nekonečné zobrazenie, ako celospoločenský problém
  • Zobrazujem scénu, kedy sa chceme vzájomne dotýkať ale nemôžeme, túžime po dotyku
  • Ostávajú po DOTYKU iba ODTLAČKY prezentované fotodokumentáciou
  • Vznikajú OBRAZY

 

Druhé krátke zadanie bolo zrealizovať šperk na tému MOTÝĽ…

Zdieľať

Dotyk • Klára Valušková

Dotyk

ÚLOHA:  Ako sa „DOTYKY“ dotýkajú dnešnej a budúcej podoby nás… Reflexia spoločenského diania, vo zmene  chovania a spôsobe života. Konceptuálne uchopenie témy.

 

ČO JE DOTYK ? ČO ZNAMENÁ V SÚČASNEJ DOBE ?

  • Hmat je po zraku druhým najcitlivejším zmyslom. Dotyk v nás vyvoláva silné emócie
  • V dnešnom svete máme dotykov čoraz menej z bezpečnostného hľadiska a aj preto, lebo omnoho väčšie množstvo komunikácie sa odohráva online
  • Kvôli momentálnej situácií a strachu z nákazy Corona vírusom máme zakázaný osobný kontakt s blízkymi, s rodinou…
  • Chceli by sme byť spolu, ale nemôžeme
  • Bariéry, ktoré zabraňujú kontaktu, sú všade okolo nás
  • Dotyk cez bariéru však nie je skutočný dotyk… nemáme z neho také silné emócie, ako pri skutočnom fyzickom dotyku

 

V mojej práci zobrazujem dnešnú dobu – situáciu, v ktorej sa vytráca skutočný dotyk a spoločenský kontakt.

  • Vytvorila som inštaláciu – priestor – miestnosť, ktorá je rozdelená nevnímateľnou bariérou – sklom, ktoré zamedzuje kontaktu ľudom, ktorí sa chcú stretnúť
  • Na protiľahlých stranách sú zrkadlá, ktoré násobia danú situáciu, spôsobujú nekonečné zobrazenie, ako celospoločenský problém
  • Zobrazujem scénu, kedy sa chceme vzájomne dotýkať ale nemôžeme, túžime po dotyku
  • Ostávajú po DOTYKU iba ODTLAČKY prezentované fotodokumentáciou
  • Vznikajú OBRAZY

 

Druhé krátke zadanie bolo zrealizovať šperk na tému MOTÝĽ…

Zdieľať

Klára Valušková

klara.valuskova@gmail.com

Klára Valušková

klara.valuskova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Asistent: Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Asistent: Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.