Monštrancia a liturgický riad • Klára Valušková

Monštrancia a liturgický riad

Pri návrhoch dizajnu monštrancie a liturgických predmetov som sa inšpirovala súčasnou architektúrou, konkrétne modernými kostolmi a kaplnkami. Upútali ma prieniky, perforácie materiálov a hmôt, cez ktoré preniká svetlo, ktoré som využila v mojich návrhoch.
Monštrancie v minulosti niesli v sebe duch doby, v ktorom boli navrhnuté a často boli inšpirované dobovou architektúrou. V mojej tvorbe bol zámer navrhnúť dizajn liturgických predmetov tak, aby zrkadlili dnešnú dobu.

Pre moje návrhy sú typické:
• Prieniky línií
• Násobenie tvarov, lúčov
• Násobenie obrazov
• Presnosť
• Geometria elíps
• Pokoj
• Harmónia
• Jemnosť, ľahkosť

Základný tvar, ktorý som použila vo všetkých návrhoch je ELIPSA. Jej násobením a postupným zmenšovaním vznikajú prieniky. Ich vzájomným posúvaním sa opticky pohybujú a menia sa pri pozorovaní.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Monštrancia a liturgický riad • Klára Valušková

Monštrancia a liturgický riad

Pri návrhoch dizajnu monštrancie a liturgických predmetov som sa inšpirovala súčasnou architektúrou, konkrétne modernými kostolmi a kaplnkami. Upútali ma prieniky, perforácie materiálov a hmôt, cez ktoré preniká svetlo, ktoré som využila v mojich návrhoch.
Monštrancie v minulosti niesli v sebe duch doby, v ktorom boli navrhnuté a často boli inšpirované dobovou architektúrou. V mojej tvorbe bol zámer navrhnúť dizajn liturgických predmetov tak, aby zrkadlili dnešnú dobu.

Pre moje návrhy sú typické:
• Prieniky línií
• Násobenie tvarov, lúčov
• Násobenie obrazov
• Presnosť
• Geometria elíps
• Pokoj
• Harmónia
• Jemnosť, ľahkosť

Základný tvar, ktorý som použila vo všetkých návrhoch je ELIPSA. Jej násobením a postupným zmenšovaním vznikajú prieniky. Ich vzájomným posúvaním sa opticky pohybujú a menia sa pri pozorovaní.

Zdieľať

Monštrancia a liturgický riad • Klára Valušková

Monštrancia a liturgický riad

Pri návrhoch dizajnu monštrancie a liturgických predmetov som sa inšpirovala súčasnou architektúrou, konkrétne modernými kostolmi a kaplnkami. Upútali ma prieniky, perforácie materiálov a hmôt, cez ktoré preniká svetlo, ktoré som využila v mojich návrhoch.
Monštrancie v minulosti niesli v sebe duch doby, v ktorom boli navrhnuté a často boli inšpirované dobovou architektúrou. V mojej tvorbe bol zámer navrhnúť dizajn liturgických predmetov tak, aby zrkadlili dnešnú dobu.

Pre moje návrhy sú typické:
• Prieniky línií
• Násobenie tvarov, lúčov
• Násobenie obrazov
• Presnosť
• Geometria elíps
• Pokoj
• Harmónia
• Jemnosť, ľahkosť

Základný tvar, ktorý som použila vo všetkých návrhoch je ELIPSA. Jej násobením a postupným zmenšovaním vznikajú prieniky. Ich vzájomným posúvaním sa opticky pohybujú a menia sa pri pozorovaní.

Zdieľať

Klára Valušková

klara.valuskova@gmail.com

Klára Valušková

klara.valuskova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Asistent: Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Asistent: Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.