
// IZOLÁCIA, KOMFORT, ÚZKOSŤ, DOMOV, ZÁKAZ, SOCIALIZÁCIA,
POZORNOSŤ, VEREJNOSŤ, ĽUDSKÝ KONTAKT, DOTYK, HRANICE //
Odev, ktorý by mal byť pomocné médium pri znova-socializácii po domácej izolácii, ktorá sa nás viac-menej všetkých dotkla, mňa osobne teda hlavne psychicky, kedy som na sebe začal vnímať úzkostné stavy, nespavosť a postupne sa zo mňa stáva úplne iný človek – introvert. Skafander má pre telo imitovať akýsi pocit komfortu, ktorý zažíva človek doma, vo svojom vlastnom prostredí, chcem vymeniť za pohyblivý komfort v znovu-socializácii v reálnom priestore a vytvoriť tak akýsi safe space, pre prežívanie každého človeka osobne.
Odev v sebe skrýva mnoho symboliky vo fyzickej forme, má pôsobiť sterilne no má nastolené hranice, ktoré by nemali byť prekročené a nenarušiť tak osobný priestor človeka, ktorý bol vytvorený týmto odevom. Červené linky, označujúce túto hranicu odevu, predstavujú jednu z najvýraznejších farieb, ktorá značí akúsi výstrahu alebo zákaz. Na odeve je priznané sťahovanie objemov, predstavujúce spomínané úzkostné stavy a nespavosť prinesené antisocializáciou. Značí to tiež obmedzenosť a nemožnosť pohybu. Moja fascinácia sťahovaním objemov pri odeve pochádza z historických odevov a to konkrétne z obdobia baroka, kedy v tomto období zažívali rovnaké rozpoltenie osobností ,museli premáhať vlastnú slabosť, duševné a telesné útrapy.
Vzľadom k tomu že sme museli ako rodina taktiež absolvovať domácu karanténu, nastalo viacero komplikácií s prístupnosťou k materiálu na prácu. Foto-záznam zanechaného paplónu pri dverách z ktorého som neskôr tvoril finálny odev. Materiál bol zanechaný pred dverami domu, mojou známou ktorá nám ochotne pomáhala pri tejto karanténe.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
// IZOLÁCIA, KOMFORT, ÚZKOSŤ, DOMOV, ZÁKAZ, SOCIALIZÁCIA,
POZORNOSŤ, VEREJNOSŤ, ĽUDSKÝ KONTAKT, DOTYK, HRANICE //
Odev, ktorý by mal byť pomocné médium pri znova-socializácii po domácej izolácii, ktorá sa nás viac-menej všetkých dotkla, mňa osobne teda hlavne psychicky, kedy som na sebe začal vnímať úzkostné stavy, nespavosť a postupne sa zo mňa stáva úplne iný človek – introvert. Skafander má pre telo imitovať akýsi pocit komfortu, ktorý zažíva človek doma, vo svojom vlastnom prostredí, chcem vymeniť za pohyblivý komfort v znovu-socializácii v reálnom priestore a vytvoriť tak akýsi safe space, pre prežívanie každého človeka osobne.
Odev v sebe skrýva mnoho symboliky vo fyzickej forme, má pôsobiť sterilne no má nastolené hranice, ktoré by nemali byť prekročené a nenarušiť tak osobný priestor človeka, ktorý bol vytvorený týmto odevom. Červené linky, označujúce túto hranicu odevu, predstavujú jednu z najvýraznejších farieb, ktorá značí akúsi výstrahu alebo zákaz. Na odeve je priznané sťahovanie objemov, predstavujúce spomínané úzkostné stavy a nespavosť prinesené antisocializáciou. Značí to tiež obmedzenosť a nemožnosť pohybu. Moja fascinácia sťahovaním objemov pri odeve pochádza z historických odevov a to konkrétne z obdobia baroka, kedy v tomto období zažívali rovnaké rozpoltenie osobností ,museli premáhať vlastnú slabosť, duševné a telesné útrapy.
Vzľadom k tomu že sme museli ako rodina taktiež absolvovať domácu karanténu, nastalo viacero komplikácií s prístupnosťou k materiálu na prácu. Foto-záznam zanechaného paplónu pri dverách z ktorého som neskôr tvoril finálny odev. Materiál bol zanechaný pred dverami domu, mojou známou ktorá nám ochotne pomáhala pri tejto karanténe.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
// IZOLÁCIA, KOMFORT, ÚZKOSŤ, DOMOV, ZÁKAZ, SOCIALIZÁCIA,
POZORNOSŤ, VEREJNOSŤ, ĽUDSKÝ KONTAKT, DOTYK, HRANICE //
Odev, ktorý by mal byť pomocné médium pri znova-socializácii po domácej izolácii, ktorá sa nás viac-menej všetkých dotkla, mňa osobne teda hlavne psychicky, kedy som na sebe začal vnímať úzkostné stavy, nespavosť a postupne sa zo mňa stáva úplne iný človek – introvert. Skafander má pre telo imitovať akýsi pocit komfortu, ktorý zažíva človek doma, vo svojom vlastnom prostredí, chcem vymeniť za pohyblivý komfort v znovu-socializácii v reálnom priestore a vytvoriť tak akýsi safe space, pre prežívanie každého človeka osobne.
Odev v sebe skrýva mnoho symboliky vo fyzickej forme, má pôsobiť sterilne no má nastolené hranice, ktoré by nemali byť prekročené a nenarušiť tak osobný priestor človeka, ktorý bol vytvorený týmto odevom. Červené linky, označujúce túto hranicu odevu, predstavujú jednu z najvýraznejších farieb, ktorá značí akúsi výstrahu alebo zákaz. Na odeve je priznané sťahovanie objemov, predstavujúce spomínané úzkostné stavy a nespavosť prinesené antisocializáciou. Značí to tiež obmedzenosť a nemožnosť pohybu. Moja fascinácia sťahovaním objemov pri odeve pochádza z historických odevov a to konkrétne z obdobia baroka, kedy v tomto období zažívali rovnaké rozpoltenie osobností ,museli premáhať vlastnú slabosť, duševné a telesné útrapy.
Vzľadom k tomu že sme museli ako rodina taktiež absolvovať domácu karanténu, nastalo viacero komplikácií s prístupnosťou k materiálu na prácu. Foto-záznam zanechaného paplónu pri dverách z ktorého som neskôr tvoril finálny odev. Materiál bol zanechaný pred dverami domu, mojou známou ktorá nám ochotne pomáhala pri tejto karanténe.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia