
Táto práca je sarkastickou vizuálnou hrou využívajúcou citácie z gotickej, resp. stredovekej maľby a iluminácie – konkrétne oblúky, kompozície a gestá – v kombinácii s popkultúrnym znakom pre ufo. Inšpirácia vychádza zo špekulatívnej histórie a sci-fi s tématikou dávneho stretnutia ľudstva a mimozemských entít. V tomto kontexte sú (ufo) brané a zobrazené v mojej práci ako duchovný princíp ktorý nahrádza klasickú kresťanskú ikonografiu a snaží sa komunikovať podobným symbolickým zobrazením ako gotické, resp. stredoveké zobrazenia biblických príbehov.
Ako celok v spojení s inštaláciou v oblúkovom výklenku klenby má práca asociovať nástenné vyobrazenie v sakrálnych priestoroch kresťanských kostolov a chrámov s umelým osvetlením navodzujúcim pocit podzemia – ako utajenosti tejto formy spracovania kresťanských motívov a ako symbol istého tajného vedenia “pravdy”. A tak podtrhuje istý sektársky alebo inorealitný, fantaskný svet tejto alternatívnej histórie.
Súčasnému divákovi môže aj pripomenúť aktuálnu popularitu alternatívnych právd a rôznych predstáv o utajených skutočnostiach o tom ako to naozaj celé bolo a je.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Ďalšie príspevky z katedry
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
Táto práca je sarkastickou vizuálnou hrou využívajúcou citácie z gotickej, resp. stredovekej maľby a iluminácie – konkrétne oblúky, kompozície a gestá – v kombinácii s popkultúrnym znakom pre ufo. Inšpirácia vychádza zo špekulatívnej histórie a sci-fi s tématikou dávneho stretnutia ľudstva a mimozemských entít. V tomto kontexte sú (ufo) brané a zobrazené v mojej práci ako duchovný princíp ktorý nahrádza klasickú kresťanskú ikonografiu a snaží sa komunikovať podobným symbolickým zobrazením ako gotické, resp. stredoveké zobrazenia biblických príbehov.
Ako celok v spojení s inštaláciou v oblúkovom výklenku klenby má práca asociovať nástenné vyobrazenie v sakrálnych priestoroch kresťanských kostolov a chrámov s umelým osvetlením navodzujúcim pocit podzemia – ako utajenosti tejto formy spracovania kresťanských motívov a ako symbol istého tajného vedenia “pravdy”. A tak podtrhuje istý sektársky alebo inorealitný, fantaskný svet tejto alternatívnej histórie.
Súčasnému divákovi môže aj pripomenúť aktuálnu popularitu alternatívnych právd a rôznych predstáv o utajených skutočnostiach o tom ako to naozaj celé bolo a je.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Ďalšie príspevky z katedry
Táto práca je sarkastickou vizuálnou hrou využívajúcou citácie z gotickej, resp. stredovekej maľby a iluminácie – konkrétne oblúky, kompozície a gestá – v kombinácii s popkultúrnym znakom pre ufo. Inšpirácia vychádza zo špekulatívnej histórie a sci-fi s tématikou dávneho stretnutia ľudstva a mimozemských entít. V tomto kontexte sú (ufo) brané a zobrazené v mojej práci ako duchovný princíp ktorý nahrádza klasickú kresťanskú ikonografiu a snaží sa komunikovať podobným symbolickým zobrazením ako gotické, resp. stredoveké zobrazenia biblických príbehov.
Ako celok v spojení s inštaláciou v oblúkovom výklenku klenby má práca asociovať nástenné vyobrazenie v sakrálnych priestoroch kresťanských kostolov a chrámov s umelým osvetlením navodzujúcim pocit podzemia – ako utajenosti tejto formy spracovania kresťanských motívov a ako symbol istého tajného vedenia “pravdy”. A tak podtrhuje istý sektársky alebo inorealitný, fantaskný svet tejto alternatívnej histórie.
Súčasnému divákovi môže aj pripomenúť aktuálnu popularitu alternatívnych právd a rôznych predstáv o utajených skutočnostiach o tom ako to naozaj celé bolo a je.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia