Chlebom a soľou • Lucia Čarnogurská

https://drive.google.com/file/d/1cCLISNZYxHZKGScYkZL52mhHSTgj4s4Z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U0Y-y2PXZTgsh3mweeJ8bwXnpL5qv_A8/view?usp=sharing

Chlebom a soľou

Zadaná téma stolovania sa mi okamžite asociovala s typickou slovenskou pohostinnosť. Inšpirovaná ľudovými krojmi som vytvorila sériu misiek – tanečnice. Kolekcia sa rozkladá a variuje podľa potreby a množstva jedla. Každá miska pritom odkazuje na jednu zo sukieň, ktoré kroj obsahuje – jednoduchá spodná, skladaná a vyšívaná. V rozloženom stave uvidíme tri geometrizované postavy, tanečnice, s rozprestretými sukňami do ktorých sa servíruje jedlo. Po použití sa zložia do jednej devy odetá v kroji.

Tradičná ľudová tvorba oplývala tvorbou textílii menovite výrobou ľanu. Jeho viazanie pri sušení do kónusového tvaru ma inšpirovalo k tvarosloviu soľničky a koreničky. Vypuklé ihlanové dno podmieňuje pohyb, ktorý je pri stolovaní pre soľničku a koreničku neodmysliteľný. Pre prepojenie s tanečnicami som opätovne zvolila skladaný povrch.

Práca je v rozpracovanom štádiu a pre pandémiu zhotovená iba v papieri no v budúcnosti bude realizovaná v kove.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Chlebom a soľou • Lucia Čarnogurská

https://drive.google.com/file/d/1cCLISNZYxHZKGScYkZL52mhHSTgj4s4Z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U0Y-y2PXZTgsh3mweeJ8bwXnpL5qv_A8/view?usp=sharing

Chlebom a soľou

Zadaná téma stolovania sa mi okamžite asociovala s typickou slovenskou pohostinnosť. Inšpirovaná ľudovými krojmi som vytvorila sériu misiek – tanečnice. Kolekcia sa rozkladá a variuje podľa potreby a množstva jedla. Každá miska pritom odkazuje na jednu zo sukieň, ktoré kroj obsahuje – jednoduchá spodná, skladaná a vyšívaná. V rozloženom stave uvidíme tri geometrizované postavy, tanečnice, s rozprestretými sukňami do ktorých sa servíruje jedlo. Po použití sa zložia do jednej devy odetá v kroji.

Tradičná ľudová tvorba oplývala tvorbou textílii menovite výrobou ľanu. Jeho viazanie pri sušení do kónusového tvaru ma inšpirovalo k tvarosloviu soľničky a koreničky. Vypuklé ihlanové dno podmieňuje pohyb, ktorý je pri stolovaní pre soľničku a koreničku neodmysliteľný. Pre prepojenie s tanečnicami som opätovne zvolila skladaný povrch.

Práca je v rozpracovanom štádiu a pre pandémiu zhotovená iba v papieri no v budúcnosti bude realizovaná v kove.

Zdieľať

Chlebom a soľou • Lucia Čarnogurská

https://drive.google.com/file/d/1cCLISNZYxHZKGScYkZL52mhHSTgj4s4Z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U0Y-y2PXZTgsh3mweeJ8bwXnpL5qv_A8/view?usp=sharing

Chlebom a soľou

Zadaná téma stolovania sa mi okamžite asociovala s typickou slovenskou pohostinnosť. Inšpirovaná ľudovými krojmi som vytvorila sériu misiek – tanečnice. Kolekcia sa rozkladá a variuje podľa potreby a množstva jedla. Každá miska pritom odkazuje na jednu zo sukieň, ktoré kroj obsahuje – jednoduchá spodná, skladaná a vyšívaná. V rozloženom stave uvidíme tri geometrizované postavy, tanečnice, s rozprestretými sukňami do ktorých sa servíruje jedlo. Po použití sa zložia do jednej devy odetá v kroji.

Tradičná ľudová tvorba oplývala tvorbou textílii menovite výrobou ľanu. Jeho viazanie pri sušení do kónusového tvaru ma inšpirovalo k tvarosloviu soľničky a koreničky. Vypuklé ihlanové dno podmieňuje pohyb, ktorý je pri stolovaní pre soľničku a koreničku neodmysliteľný. Pre prepojenie s tanečnicami som opätovne zvolila skladaný povrch.

Práca je v rozpracovanom štádiu a pre pandémiu zhotovená iba v papieri no v budúcnosti bude realizovaná v kove.

Zdieľať
Lucia-Carnogurska-fefc1230-p1n4e606541y3rr72kh527jtdtcp5vat8hihkiha80-a4eb7a1b

Lucia Čarnogurská

luc.carno@gmail.com

421948310343

Lucia-Carnogurska-fefc1230-p1n4e606541y3rr72kh527jtdtcp5vat8hihkiha80-a4eb7a1b

Lucia Čarnogurská

luc.carno@gmail.com

421948310343

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.