Hyper • Lívia Suchá

Hyperkapitalizmus

Druhú časť semestra v Laboratóriu ilustrácie sme venovali sieťotlačovým plagátom pre nezávislý printshop/vydavateľstvo. Našou úlohou bolo spojiť sa ako kolektív v ateliéri a vymyslieť si vlastnú tému, mala vzniknúť séria plagátov, ktorá by mohla definovať našu generáciu. Ako tému sme si zvolili Rebélia, ale v kontexte našej generácie, čiže nemáme jedného nepriateľa (napr. totalitný režim) alebo jeden výrazný diskurz, ale hneď niekoľko. Predmet, na ktorý poukázať alebo voči ktorému sa postaviť, môže byť zahmlený alebo častokrát prepletený s veľa ďalšími. Preto sme sa rozhodli tému Rebélie nespracovať ako takú, ale každý mal prísť s vlastnou “podtémou” vlastného záujmu, ktorú Rebélia vie zastrešiť.

Okrem plagátov sme v téme pokračovali akýmsi “rozšírením” naväzujúcim na plagát, kedy mohlo ísť o prakticky čokoľvek (voľné tlačoviny, grafické listy, menšie plagáty, letáky, etc)

×××

Mojou témou, ktorú som v rámci tohto projektu spracovala, boli sociálne a ekonomické aspekty hyperkapitalizmu. Po dlhom študovaní problematík, ktoré sa tejto témy dotýkajú, som napokon vytrhla niekoľko (práca, kapitál, normalizovanie syndrómu vyhorenia a nárast duševných problémov, environment) a implikovala som ich na archetyp korporátneho človeka strednej/vyššej strednej triedy západného sveta. Schematickou a výrazne simplifikovanou ilustráciou som tohto človeka komponovala do rôznych súvisiacich situácii. Mojou formou sa stala veľká arkána (set tarotových kariet), ktorá by mala pozostávať z 22 kariet (0+I až XXI) avšak môj set má 21 kariet – karta s označením 0 Blázon je zväčšená na plagát. Každá tarotová karta má svoj pozitívny a negatívny význam, pričom je ovplvnená nie len tým kde je položená ale aj ako sa číta. Ja som pracovala len s negatívnymi významami jednotlivých kariet, akoby nebolo na výber. Ilustrácie som do nich skladala čo najdramatickejšie, najpesimistickejšie. Žiadna karta nie je dobrá a žolík (0) je ten najhorší. Keď prídem k veštcovi, mám očakávania krajšej budúcnosti, avšak veštec s týmto setom kariet mi prečíta presný opak. Veľkou arkánou poukazujem na to, že našu genráciu v tomto systéme nečaká veľa pekného, a tiež chcem upozorniť, že ak sa neudeje žiadna výrazná zmena v systéme, veštba sa môže naplniť.

Mojim cieľom nebolo ponúknuť alternatívu, len poukázať na ľahko čitateľnom príklade to, že väčšinu systémových vecí vnímame ako normál, aj napriek tomu, že to v poriadku tak úplne nie je.

 

Mojim výstupom sa stal plagát vo formáte B2 technikou sieťotlače v dvoch farbách a séria 21 kariet 14×10 cm, ktoré boli taktiež vytlačené sieťotlačou v dvoch farbách.

Share on facebook
Zdieľať

Hyper • Lívia Suchá

Hyperkapitalizmus

Druhú časť semestra v Laboratóriu ilustrácie sme venovali sieťotlačovým plagátom pre nezávislý printshop/vydavateľstvo. Našou úlohou bolo spojiť sa ako kolektív v ateliéri a vymyslieť si vlastnú tému, mala vzniknúť séria plagátov, ktorá by mohla definovať našu generáciu. Ako tému sme si zvolili Rebélia, ale v kontexte našej generácie, čiže nemáme jedného nepriateľa (napr. totalitný režim) alebo jeden výrazný diskurz, ale hneď niekoľko. Predmet, na ktorý poukázať alebo voči ktorému sa postaviť, môže byť zahmlený alebo častokrát prepletený s veľa ďalšími. Preto sme sa rozhodli tému Rebélie nespracovať ako takú, ale každý mal prísť s vlastnou “podtémou” vlastného záujmu, ktorú Rebélia vie zastrešiť.

Okrem plagátov sme v téme pokračovali akýmsi “rozšírením” naväzujúcim na plagát, kedy mohlo ísť o prakticky čokoľvek (voľné tlačoviny, grafické listy, menšie plagáty, letáky, etc)

×××

Mojou témou, ktorú som v rámci tohto projektu spracovala, boli sociálne a ekonomické aspekty hyperkapitalizmu. Po dlhom študovaní problematík, ktoré sa tejto témy dotýkajú, som napokon vytrhla niekoľko (práca, kapitál, normalizovanie syndrómu vyhorenia a nárast duševných problémov, environment) a implikovala som ich na archetyp korporátneho človeka strednej/vyššej strednej triedy západného sveta. Schematickou a výrazne simplifikovanou ilustráciou som tohto človeka komponovala do rôznych súvisiacich situácii. Mojou formou sa stala veľká arkána (set tarotových kariet), ktorá by mala pozostávať z 22 kariet (0+I až XXI) avšak môj set má 21 kariet – karta s označením 0 Blázon je zväčšená na plagát. Každá tarotová karta má svoj pozitívny a negatívny význam, pričom je ovplvnená nie len tým kde je položená ale aj ako sa číta. Ja som pracovala len s negatívnymi významami jednotlivých kariet, akoby nebolo na výber. Ilustrácie som do nich skladala čo najdramatickejšie, najpesimistickejšie. Žiadna karta nie je dobrá a žolík (0) je ten najhorší. Keď prídem k veštcovi, mám očakávania krajšej budúcnosti, avšak veštec s týmto setom kariet mi prečíta presný opak. Veľkou arkánou poukazujem na to, že našu genráciu v tomto systéme nečaká veľa pekného, a tiež chcem upozorniť, že ak sa neudeje žiadna výrazná zmena v systéme, veštba sa môže naplniť.

Mojim cieľom nebolo ponúknuť alternatívu, len poukázať na ľahko čitateľnom príklade to, že väčšinu systémových vecí vnímame ako normál, aj napriek tomu, že to v poriadku tak úplne nie je.

 

Mojim výstupom sa stal plagát vo formáte B2 technikou sieťotlače v dvoch farbách a séria 21 kariet 14×10 cm, ktoré boli taktiež vytlačené sieťotlačou v dvoch farbách.

Share on facebook
Zdieľať

Hyper • Lívia Suchá

Hyperkapitalizmus

Druhú časť semestra v Laboratóriu ilustrácie sme venovali sieťotlačovým plagátom pre nezávislý printshop/vydavateľstvo. Našou úlohou bolo spojiť sa ako kolektív v ateliéri a vymyslieť si vlastnú tému, mala vzniknúť séria plagátov, ktorá by mohla definovať našu generáciu. Ako tému sme si zvolili Rebélia, ale v kontexte našej generácie, čiže nemáme jedného nepriateľa (napr. totalitný režim) alebo jeden výrazný diskurz, ale hneď niekoľko. Predmet, na ktorý poukázať alebo voči ktorému sa postaviť, môže byť zahmlený alebo častokrát prepletený s veľa ďalšími. Preto sme sa rozhodli tému Rebélie nespracovať ako takú, ale každý mal prísť s vlastnou “podtémou” vlastného záujmu, ktorú Rebélia vie zastrešiť.

Okrem plagátov sme v téme pokračovali akýmsi “rozšírením” naväzujúcim na plagát, kedy mohlo ísť o prakticky čokoľvek (voľné tlačoviny, grafické listy, menšie plagáty, letáky, etc)

×××

Mojou témou, ktorú som v rámci tohto projektu spracovala, boli sociálne a ekonomické aspekty hyperkapitalizmu. Po dlhom študovaní problematík, ktoré sa tejto témy dotýkajú, som napokon vytrhla niekoľko (práca, kapitál, normalizovanie syndrómu vyhorenia a nárast duševných problémov, environment) a implikovala som ich na archetyp korporátneho človeka strednej/vyššej strednej triedy západného sveta. Schematickou a výrazne simplifikovanou ilustráciou som tohto človeka komponovala do rôznych súvisiacich situácii. Mojou formou sa stala veľká arkána (set tarotových kariet), ktorá by mala pozostávať z 22 kariet (0+I až XXI) avšak môj set má 21 kariet – karta s označením 0 Blázon je zväčšená na plagát. Každá tarotová karta má svoj pozitívny a negatívny význam, pričom je ovplvnená nie len tým kde je položená ale aj ako sa číta. Ja som pracovala len s negatívnymi významami jednotlivých kariet, akoby nebolo na výber. Ilustrácie som do nich skladala čo najdramatickejšie, najpesimistickejšie. Žiadna karta nie je dobrá a žolík (0) je ten najhorší. Keď prídem k veštcovi, mám očakávania krajšej budúcnosti, avšak veštec s týmto setom kariet mi prečíta presný opak. Veľkou arkánou poukazujem na to, že našu genráciu v tomto systéme nečaká veľa pekného, a tiež chcem upozorniť, že ak sa neudeje žiadna výrazná zmena v systéme, veštba sa môže naplniť.

Mojim cieľom nebolo ponúknuť alternatívu, len poukázať na ľahko čitateľnom príklade to, že väčšinu systémových vecí vnímame ako normál, aj napriek tomu, že to v poriadku tak úplne nie je.

 

Mojim výstupom sa stal plagát vo formáte B2 technikou sieťotlače v dvoch farbách a séria 21 kariet 14×10 cm, ktoré boli taktiež vytlačené sieťotlačou v dvoch farbách.

Share on facebook
Zdieľať

Lívia Suchá

sucha.livia@gmail.com

Lívia Suchá

sucha.livia@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Laboratórium ilustrácie

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Tomáš Klepoch

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Grafika a iné médiá

Ateliér

Laboratórium ilustrácie

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Tomáš Klepoch

Potrebujete web stránku?

Ponúkam Vám moje dlhoročné skúsenosti v oblasti tvorby web stránok a eshopov v redakčnom systéme WordPress. S rovnakým nadšením, akým tvorím web Digitálny Prieskum, budem realizovať aj Váš webový projekt. Pre bližšie informácie ma neváhajte nezáväzne kontaktovať.

Viktor Kováč

viko.kovac@gmail.com