Kutné plachty • Tereza Darášová

Kutné plachty

Slovenské ľudové emo, 2 autoportréty.

 

Inšpirované rodinnou dedičnou kutnou plachtou, textíliou, ktorá oddeľovala privátny priestor od zvyšku miestnosti v reálnom i magickom zmysle. Chránila od zlých vplyvov za pomoci výšiviek a predmetov zašitých/zavesených na plachte.

Kutnou plachtou boli zakrývané ženy na smrteľnej posteli, zvíjajúce sa v bolesti. Plachta mala funkciu odoberania bolesti. Ako vzor v pozadí slúži zjednodušená výšivka z okolia Moravského Jána, plátno bolo napustené polyuretánom a ornamentálna štruktúra narušená výrezmi.

I. ručná výšivka/štopkanie/vrecovina – 100×110 cm

II. gvaš/akryl/polyuretán – 70×90 cm

III. akryl/gvaš – 40×30 cm

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Kutné plachty • Tereza Darášová

Kutné plachty

Slovenské ľudové emo, 2 autoportréty.

 

Inšpirované rodinnou dedičnou kutnou plachtou, textíliou, ktorá oddeľovala privátny priestor od zvyšku miestnosti v reálnom i magickom zmysle. Chránila od zlých vplyvov za pomoci výšiviek a predmetov zašitých/zavesených na plachte.

Kutnou plachtou boli zakrývané ženy na smrteľnej posteli, zvíjajúce sa v bolesti. Plachta mala funkciu odoberania bolesti. Ako vzor v pozadí slúži zjednodušená výšivka z okolia Moravského Jána, plátno bolo napustené polyuretánom a ornamentálna štruktúra narušená výrezmi.

I. ručná výšivka/štopkanie/vrecovina – 100×110 cm

II. gvaš/akryl/polyuretán – 70×90 cm

III. akryl/gvaš – 40×30 cm

Zdieľať

Kutné plachty • Tereza Darášová

Kutné plachty

Slovenské ľudové emo, 2 autoportréty.

 

Inšpirované rodinnou dedičnou kutnou plachtou, textíliou, ktorá oddeľovala privátny priestor od zvyšku miestnosti v reálnom i magickom zmysle. Chránila od zlých vplyvov za pomoci výšiviek a predmetov zašitých/zavesených na plachte.

Kutnou plachtou boli zakrývané ženy na smrteľnej posteli, zvíjajúce sa v bolesti. Plachta mala funkciu odoberania bolesti. Ako vzor v pozadí slúži zjednodušená výšivka z okolia Moravského Jána, plátno bolo napustené polyuretánom a ornamentálna štruktúra narušená výrezmi.

I. ručná výšivka/štopkanie/vrecovina – 100×110 cm

II. gvaš/akryl/polyuretán – 70×90 cm

III. akryl/gvaš – 40×30 cm

Zdieľať
tereza darasova-ae14d023

Tereza Darášová

terezadarasova@gmail.com

tereza darasova-ae14d023

Tereza Darášová

terezadarasova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Maliarstvo

Ateliér

Prípravný ateliér maľby

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Erik Šille

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Maliarstvo

Ateliér

Prípravný ateliér maľby

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Erik Šille

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.