Monštrancia • Zuzana Krenželáková

Monštrancia

Pri zadanej téme – monštrancia, som hľadala spôsob uchopenia práce cez základ viery veriacich a teda aj ich potreby používať liturgické objekty k obradom. Inšpirovala som sa ľudskou bytosťou, pretože je základnou súčasťou významu náboženstva. Použila som ľudské telo ako médium pre budúce objekty, pretože samotné liturgické predmety majú byť médium a priblíženie sa k svätosti, teda k Bohu.

Paradox – ľudský základ použitý pre zobrazenie nadľudskej sily. Na základe tejto myšlienky som vytvorila štylizácie ľudských tvarov zameraných najmä na proporčnosť, tie som ďalej viedla v líniách pre zachovanie vzdušnosti a elegantnosti. Na záver som návrhy pretransformovala do priestoru v podobe vizualizácii.

Set liturgických predmetov obsahuje monštranciu, kríž, kropeničku, kadidelnicu, kalich, ampulky a cibórium

Share on facebook
Zdieľať

Monštrancia • Zuzana Krenželáková

Monštrancia

Pri zadanej téme – monštrancia, som hľadala spôsob uchopenia práce cez základ viery veriacich a teda aj ich potreby používať liturgické objekty k obradom. Inšpirovala som sa ľudskou bytosťou, pretože je základnou súčasťou významu náboženstva. Použila som ľudské telo ako médium pre budúce objekty, pretože samotné liturgické predmety majú byť médium a priblíženie sa k svätosti, teda k Bohu.

Paradox – ľudský základ použitý pre zobrazenie nadľudskej sily. Na základe tejto myšlienky som vytvorila štylizácie ľudských tvarov zameraných najmä na proporčnosť, tie som ďalej viedla v líniách pre zachovanie vzdušnosti a elegantnosti. Na záver som návrhy pretransformovala do priestoru v podobe vizualizácii.

Set liturgických predmetov obsahuje monštranciu, kríž, kropeničku, kadidelnicu, kalich, ampulky a cibórium

Share on facebook
Zdieľať

Monštrancia • Zuzana Krenželáková

Monštrancia

Pri zadanej téme – monštrancia, som hľadala spôsob uchopenia práce cez základ viery veriacich a teda aj ich potreby používať liturgické objekty k obradom. Inšpirovala som sa ľudskou bytosťou, pretože je základnou súčasťou významu náboženstva. Použila som ľudské telo ako médium pre budúce objekty, pretože samotné liturgické predmety majú byť médium a priblíženie sa k svätosti, teda k Bohu.

Paradox – ľudský základ použitý pre zobrazenie nadľudskej sily. Na základe tejto myšlienky som vytvorila štylizácie ľudských tvarov zameraných najmä na proporčnosť, tie som ďalej viedla v líniách pre zachovanie vzdušnosti a elegantnosti. Na záver som návrhy pretransformovala do priestoru v podobe vizualizácii.

Set liturgických predmetov obsahuje monštranciu, kríž, kropeničku, kadidelnicu, kalich, ampulky a cibórium

Share on facebook
Zdieľať

Zuzana Krenželáková

krenzelakovazuz@gmail.com

Zuzana Krenželáková

krenzelakovazuz@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch., ;Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD. ;MgA. Matúš Cepka

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch., ;Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD. ;MgA. Matúš Cepka