re-composition • Matej Maturkanič

re-composition

V tejto semestrálnej práci som sa zameral na hľadanie a zaznamenávanie znakov nachádzajúcich sa na dlažbe v meste. Zaujali ma konkrétne znaky tvorené robotníkmi pri práci, sprejom na dlažbu. Tá sa po rozobratí späť do povodného stavu už nedostane, teda vopred vytvorené znaky,symboly napísane na nej dostávajú úplne novú, abstraktnú a nekonkrétnu podobu. Nehľadiac na obsahovú stránku pôvodných znakov, bola mojou inšpiráciou práve deformácia a voľné prevedenie “robotníckej typografie“. Tento proces som využil ako základný princíp pri budovaní mojej maľby. Návrhy som rozdelil na viacero častí a tie následne skladal do jednotnej štruktúry bez ohľadu na ich pôvodný tvar. Pri zaznamenávaní a celom procese som pracoval s pohľadom z vtáčej perspektívy, ktorej symbol som zobrazil na finálnej kompozícii.

 

Share on facebook
Zdieľať

re-composition • Matej Maturkanič

re-composition

V tejto semestrálnej práci som sa zameral na hľadanie a zaznamenávanie znakov nachádzajúcich sa na dlažbe v meste. Zaujali ma konkrétne znaky tvorené robotníkmi pri práci, sprejom na dlažbu. Tá sa po rozobratí späť do povodného stavu už nedostane, teda vopred vytvorené znaky,symboly napísane na nej dostávajú úplne novú, abstraktnú a nekonkrétnu podobu. Nehľadiac na obsahovú stránku pôvodných znakov, bola mojou inšpiráciou práve deformácia a voľné prevedenie “robotníckej typografie“. Tento proces som využil ako základný princíp pri budovaní mojej maľby. Návrhy som rozdelil na viacero častí a tie následne skladal do jednotnej štruktúry bez ohľadu na ich pôvodný tvar. Pri zaznamenávaní a celom procese som pracoval s pohľadom z vtáčej perspektívy, ktorej symbol som zobrazil na finálnej kompozícii.

 

Share on facebook
Zdieľať

re-composition • Matej Maturkanič

re-composition

V tejto semestrálnej práci som sa zameral na hľadanie a zaznamenávanie znakov nachádzajúcich sa na dlažbe v meste. Zaujali ma konkrétne znaky tvorené robotníkmi pri práci, sprejom na dlažbu. Tá sa po rozobratí späť do povodného stavu už nedostane, teda vopred vytvorené znaky,symboly napísane na nej dostávajú úplne novú, abstraktnú a nekonkrétnu podobu. Nehľadiac na obsahovú stránku pôvodných znakov, bola mojou inšpiráciou práve deformácia a voľné prevedenie “robotníckej typografie“. Tento proces som využil ako základný princíp pri budovaní mojej maľby. Návrhy som rozdelil na viacero častí a tie následne skladal do jednotnej štruktúry bez ohľadu na ich pôvodný tvar. Pri zaznamenávaní a celom procese som pracoval s pohľadom z vtáčej perspektívy, ktorej symbol som zobrazil na finálnej kompozícii.

 

Share on facebook
Zdieľať

Matej Maturkanič

matejmaturkanic@gmail.com

Matej Maturkanič

matejmaturkanic@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Maliarstvo

Ateliér

4. ateliér

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Maliarstvo

Ateliér

4. ateliér

Ročník štúdia

3.

Stupeň štúdia

Bc.