
Behom tohto semestra som rozmýšľala nad vecami, ktoré by som chcela vidieť vo svojej maľbe. Rozhodla som sa, že kontrastnosť a svetelnosť majú pre mňa primárnu vážnosť v obraze.
Spočiatku boli to skúšky s predmetmi a farbou. Vybrala som pre seba jeden zo zaujímavých objektov a bola to svietiaca gúľa. Páčil sa mne dopad a vzájomne prepojenie s vyžarujúcim svetlom, reflexy a vzťah k obklopujúcim veciam. Chcelo sa mi to posúvať aj naďalej a dať to do exteriéru, kde by to možno mohlo fungovať. Lenže vonku to svetlo strácalo intenzitu ale zároveň nabodalo iné vlastnosti, viac nezistené a záhadné.
Nakoniec som začala fotiť nočný areál internátu, na ktorom som bývala. Nešlo presne o okolie, ale išlo skôr o to ako ďaleko sa mohla tá gúľa dostať a čo nesvetliť.
Pridala som tam aj figúry. Chcela som aby spolufungovali so svetlom a akokoľvek sa hrali, strácali sa v ňom alebo naopak zvýrazňovali sa.
Sprítomnená metafyzickosť a osamotenosť položili veľa otázok o pôvode a zmysle svetelných zdrojov na obraze:
Sú to časti nás samých alebo niečo sledujúce nás, neidentifikovane? Nezvestné nám, ale aj akceptované ako súčasť života alebo obyčajné svetlo ako tisíce zdrojov okolo nás, ktoré jednoducho nie sú vytrhnuté z každodennosti?
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Ďalšie príspevky z katedry
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
Behom tohto semestra som rozmýšľala nad vecami, ktoré by som chcela vidieť vo svojej maľbe. Rozhodla som sa, že kontrastnosť a svetelnosť majú pre mňa primárnu vážnosť v obraze.
Spočiatku boli to skúšky s predmetmi a farbou. Vybrala som pre seba jeden zo zaujímavých objektov a bola to svietiaca gúľa. Páčil sa mne dopad a vzájomne prepojenie s vyžarujúcim svetlom, reflexy a vzťah k obklopujúcim veciam. Chcelo sa mi to posúvať aj naďalej a dať to do exteriéru, kde by to možno mohlo fungovať. Lenže vonku to svetlo strácalo intenzitu ale zároveň nabodalo iné vlastnosti, viac nezistené a záhadné.
Nakoniec som začala fotiť nočný areál internátu, na ktorom som bývala. Nešlo presne o okolie, ale išlo skôr o to ako ďaleko sa mohla tá gúľa dostať a čo nesvetliť.
Pridala som tam aj figúry. Chcela som aby spolufungovali so svetlom a akokoľvek sa hrali, strácali sa v ňom alebo naopak zvýrazňovali sa.
Sprítomnená metafyzickosť a osamotenosť položili veľa otázok o pôvode a zmysle svetelných zdrojov na obraze:
Sú to časti nás samých alebo niečo sledujúce nás, neidentifikovane? Nezvestné nám, ale aj akceptované ako súčasť života alebo obyčajné svetlo ako tisíce zdrojov okolo nás, ktoré jednoducho nie sú vytrhnuté z každodennosti?
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Behom tohto semestra som rozmýšľala nad vecami, ktoré by som chcela vidieť vo svojej maľbe. Rozhodla som sa, že kontrastnosť a svetelnosť majú pre mňa primárnu vážnosť v obraze.
Spočiatku boli to skúšky s predmetmi a farbou. Vybrala som pre seba jeden zo zaujímavých objektov a bola to svietiaca gúľa. Páčil sa mne dopad a vzájomne prepojenie s vyžarujúcim svetlom, reflexy a vzťah k obklopujúcim veciam. Chcelo sa mi to posúvať aj naďalej a dať to do exteriéru, kde by to možno mohlo fungovať. Lenže vonku to svetlo strácalo intenzitu ale zároveň nabodalo iné vlastnosti, viac nezistené a záhadné.
Nakoniec som začala fotiť nočný areál internátu, na ktorom som bývala. Nešlo presne o okolie, ale išlo skôr o to ako ďaleko sa mohla tá gúľa dostať a čo nesvetliť.
Pridala som tam aj figúry. Chcela som aby spolufungovali so svetlom a akokoľvek sa hrali, strácali sa v ňom alebo naopak zvýrazňovali sa.
Sprítomnená metafyzickosť a osamotenosť položili veľa otázok o pôvode a zmysle svetelných zdrojov na obraze:
Sú to časti nás samých alebo niečo sledujúce nás, neidentifikovane? Nezvestné nám, ale aj akceptované ako súčasť života alebo obyčajné svetlo ako tisíce zdrojov okolo nás, ktoré jednoducho nie sú vytrhnuté z každodennosti?
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Hľadáte niečo alebo niekoho?