THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať

THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať
Paula-Arendas-a70f5580-p1n4nzfhithrd5htqt8v3qd4qoypk29vx2t20jx98g-cc92852b

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

Paula-Arendas-a70f5580-p1n4nzfhithrd5htqt8v3qd4qoypk29vx2t20jx98g-cc92852b

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.