THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať

THERMOCHROMIC WINDOWS • Pavlina Árendášová

THERMOCHROMIC WINDOWS

V mojej práci som sa inšpirovala architektúrou panelových sídlisk, budovou kreatívneho centra Pompeie Factory od Lina Bo Bardi, mestskými prvkami ako máčacie hlavy a značením autobusovej zastávky. Pomocou koláže som chcela zobraziť spôsob zastavanosti sídlisk. Rozdelenie dizajnu na dva plány mi umožnilo vypracovať mnoho variant dezénu. Vizuálnu formu som hľadala v ilustrovaní so suchým pastelom a akvarelom, následne som prešla na vektorovú grafiku a colorblocking. Vďaka tomu som mohla fotografie zjednodušovať a rozdeľovať na vrstvy. Neskôr som prešla k tvoreniu čiernobielych koláži. Pracovala som vo Photoshope s rôznymi filtrami, prekrývaním a vrstvením. Všetky predlohy som tak vypracovala digitálne. Pri výbere farebnej škály a materiálov, mi najviac pomohlo, vidieť veci naživo. Využívala som sublimačnú tlač v kombinácii so sieťotlačou. Experimentovala som so sublimačnou tlačou a materiálmi s rôznym zložením. (100% pes, s obsahom vlny, elastánu, bavlnou, ľanom a pod.)
Mojim zámerom bolo vyskúšať si prácu najmä s termochromickými pigmentami v kombinácii s transparentnými pigmentami. Pracovala som s pigmentami, ktoré mali aktivačný bod 15 – 41 stupňov Celzia. Tým pádom je dezén vhodný na poťahový materiál, lampu, vankúše a iné objekty pri ktorých prichádza k tepelnej zmene, ci už ľudským kontaktom, svetlom, teplým vzduchom, atď..
Podmienkou zadania bolo taktiež vytvoriť raport, ktorý som vypracovala v dvoch farebných verziách a aplikovala na čalúnnickú poťahovú látku a aj umiestnila do verejného priestoru. Vytvorila som vzorkovník na sedací vak. 3 vzory cez sieťotlač na dva rôzne materiály a vzor so sublimáciou a jeho variant aj so sieťotlačou.
Experimentovala som s veľkosťou vzoru, miešaním „transparetky“ s termochromickými farbami.
Pri aplikáciách na vankúšoch a vakoch išlo o to, zanechať po sebe stopu. Človek si na dostatočne dlhý čas sadne a zanechá po sebe tu stopu. Okrem allover printu by sa dali robiť aj raporty z tých kombinácii. Definíciou zadania bolo vytvoriť dezén do interiéru (súkromný/ verejný), inšpirovaný urbanistickými prvkami a spracovanie vzoru v rozličných mierkach.

Zdieľať
Paula-Arendas-a70f5580-p1n4nzfhithrd5htqt8v3qd4qoypk29vx2t20jx98g-cc92852b

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

Paula-Arendas-a70f5580-p1n4nzfhithrd5htqt8v3qd4qoypk29vx2t20jx98g-cc92852b

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.