Cesta • Pavlína Árendášová

Cesta

V tejto semestrálnej práci voľne ilustrujem svoju rutinu venčenia psa. Mojím zámerom bolo zamerať sa skôr na technologickú stránku zadania, ako na samotný koncept.
V priebehu semestra som prišla na to, že pre mňa má idea menšiu váhu ako experiment, hra a proces práce s materiálom.  
V tkáčskej technike sa mi podarilo nájsť podobný charakter, ktorý sa mi ukazuje aj pri venčení a prechádzaní sa. Svoje trasy sa snažím meniť, no vždy sa tam niektoré miesta a prvky opakujú. To sa dá aplikovať aj na tkanie. Rutina alebo určité opakované akcie ma dostávajú do stavu pokoja. Zároveň hľadám stále novšie a rozdielne spôsoby cesty. Postupne som si všímala rôzne prvky a metódy, ako sa dajú materiály spracovávať. Skúšala som rôzne podoby zaznačovania určitej opakujúcej sa činnosti. Svoje dielo som rozpracovala v dvoch plánoch. Vrstvením som chcela vytvoriť akúsi hĺbku obrazov. Rada dávam druhý dych predmetom, ktoré svoje poslanie stratili a páčila sa mi predstava toho, že to hneď bude fungujúci samostatný objekt, ktorý sa dá rýchlo inštalovať. Tradičnú tkáčskú techniku som kombinovala s nezvyčajným materialom a z ready made objektu som vytvorila tkáčský rám.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Cesta • Pavlína Árendášová

Cesta

V tejto semestrálnej práci voľne ilustrujem svoju rutinu venčenia psa. Mojím zámerom bolo zamerať sa skôr na technologickú stránku zadania, ako na samotný koncept.
V priebehu semestra som prišla na to, že pre mňa má idea menšiu váhu ako experiment, hra a proces práce s materiálom.  
V tkáčskej technike sa mi podarilo nájsť podobný charakter, ktorý sa mi ukazuje aj pri venčení a prechádzaní sa. Svoje trasy sa snažím meniť, no vždy sa tam niektoré miesta a prvky opakujú. To sa dá aplikovať aj na tkanie. Rutina alebo určité opakované akcie ma dostávajú do stavu pokoja. Zároveň hľadám stále novšie a rozdielne spôsoby cesty. Postupne som si všímala rôzne prvky a metódy, ako sa dajú materiály spracovávať. Skúšala som rôzne podoby zaznačovania určitej opakujúcej sa činnosti. Svoje dielo som rozpracovala v dvoch plánoch. Vrstvením som chcela vytvoriť akúsi hĺbku obrazov. Rada dávam druhý dych predmetom, ktoré svoje poslanie stratili a páčila sa mi predstava toho, že to hneď bude fungujúci samostatný objekt, ktorý sa dá rýchlo inštalovať. Tradičnú tkáčskú techniku som kombinovala s nezvyčajným materialom a z ready made objektu som vytvorila tkáčský rám.

Zdieľať

Cesta • Pavlína Árendášová

Cesta

V tejto semestrálnej práci voľne ilustrujem svoju rutinu venčenia psa. Mojím zámerom bolo zamerať sa skôr na technologickú stránku zadania, ako na samotný koncept.
V priebehu semestra som prišla na to, že pre mňa má idea menšiu váhu ako experiment, hra a proces práce s materiálom.  
V tkáčskej technike sa mi podarilo nájsť podobný charakter, ktorý sa mi ukazuje aj pri venčení a prechádzaní sa. Svoje trasy sa snažím meniť, no vždy sa tam niektoré miesta a prvky opakujú. To sa dá aplikovať aj na tkanie. Rutina alebo určité opakované akcie ma dostávajú do stavu pokoja. Zároveň hľadám stále novšie a rozdielne spôsoby cesty. Postupne som si všímala rôzne prvky a metódy, ako sa dajú materiály spracovávať. Skúšala som rôzne podoby zaznačovania určitej opakujúcej sa činnosti. Svoje dielo som rozpracovala v dvoch plánoch. Vrstvením som chcela vytvoriť akúsi hĺbku obrazov. Rada dávam druhý dych predmetom, ktoré svoje poslanie stratili a páčila sa mi predstava toho, že to hneď bude fungujúci samostatný objekt, ktorý sa dá rýchlo inštalovať. Tradičnú tkáčskú techniku som kombinovala s nezvyčajným materialom a z ready made objektu som vytvorila tkáčský rám.

Zdieľať
mmmmmmmm-60d5a762

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

mmmmmmmm-60d5a762

Pavlína Árendášová

p.arendasova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Textilná tvorba

Ateliér

Prípravný kurz textilu

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. art. Karin Rothensteinová Kolčáková, ArtD.

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.