
Názov práce „Where it is going“ odkazuje k procesu, k určitej vývinovej línii, ktorá sa nevzťahuje len k vytváraniu obrazu, ale metaforicky zachádza k otázke smerovaniu človeka, autora, maliara. Na pozadí otázky smerovania stojí taktiež analýza dôvodov a motivácií k maliarskej činnosti. Vedome, ale často aj podvedome pokladané teoretické otázky sú teda prakticky reflektované a zodpovedané v konštantom pribúdaní maliarskych výstupov. Prvá časť diplomového výstupu pozostáva z abstraktných kompozícií na papieri zobrazujúcich rytmizované tvary, vychádzajúce zo sústredených, opakovaných ťahov štetca. Obsahom prác je transformácia prežitej skúsenosti vzťahujúca sa k priestorovým a časovým situáciám. Nezameriava sa na pravdivosť toho, čo je videné, ale na uchovanie si tejto skúsenosti v pamäti. Kľúčovým formálnym prvkom je využívanie redukovaných maliarskych výrazových prostriedkov – farba a ťah štetca. Otázku smerovania som nehľadala len teoreticky, ale priamo v maľbách. Aj z tohoto dôvodu sa ich konečné vizuálne pôsobenie mení a variuje do nových štruktúr. Nesnažila som sa o prvotne zrejmé pôsobenie sériového vizuálu, ale o vytvorenie nevyhnutného riešenia, ktoré si podmienky vytvárania obrazu vyžadujú. V konkrétnom prípade som reagovala na posledný vzniknutý obrazu nasledujúcim, ešte nevytvoreným. Tento prístup ma doviedol k opätovnému využívaniu figuratívnych foriem. Námet bol inšpirovaný situačnosťou v zmysle prežívania leta. Motívom sa stala voda, nafukovačka, vodné živočíchy a človek ako aktér, čo si tieto bezstarostné momenty užíva. Výraz nafukovačky ako nosného motívu s kvalitami svojho tvaru a vody so svojou priezračnosťou a fluiditou len podporil techniku vrstvenia tekutými ťahmi štetca rovnako ako pri predchádzajúcich abstraktných maľbách. Rovnako sa tu objavuje hra s pozadím a popredím, nejednoznačnosť priestoru, na čo poukazuje najmä figúra, ktorá sa nám nie vždy ukáže, ostáva skôr zakrytá pod hladinou vody, alebo v medzi-priestore. Výslednému obrazu muselo predchádzať dôsledné premyslenie vrstvenia farebných kombinácií aj vrstvenia papierových plôch na plátno. Vytvorené nové obrazové štruktúry, niekedy zobrazujúce, inokedy sa konfigurujúce do abstrakcie, zostávajú výsledkom rozhodovaní o procese pre maximalizovanie vizuálneho účinku obrazu.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
Názov práce „Where it is going“ odkazuje k procesu, k určitej vývinovej línii, ktorá sa nevzťahuje len k vytváraniu obrazu, ale metaforicky zachádza k otázke smerovaniu človeka, autora, maliara. Na pozadí otázky smerovania stojí taktiež analýza dôvodov a motivácií k maliarskej činnosti. Vedome, ale často aj podvedome pokladané teoretické otázky sú teda prakticky reflektované a zodpovedané v konštantom pribúdaní maliarskych výstupov. Prvá časť diplomového výstupu pozostáva z abstraktných kompozícií na papieri zobrazujúcich rytmizované tvary, vychádzajúce zo sústredených, opakovaných ťahov štetca. Obsahom prác je transformácia prežitej skúsenosti vzťahujúca sa k priestorovým a časovým situáciám. Nezameriava sa na pravdivosť toho, čo je videné, ale na uchovanie si tejto skúsenosti v pamäti. Kľúčovým formálnym prvkom je využívanie redukovaných maliarskych výrazových prostriedkov – farba a ťah štetca. Otázku smerovania som nehľadala len teoreticky, ale priamo v maľbách. Aj z tohoto dôvodu sa ich konečné vizuálne pôsobenie mení a variuje do nových štruktúr. Nesnažila som sa o prvotne zrejmé pôsobenie sériového vizuálu, ale o vytvorenie nevyhnutného riešenia, ktoré si podmienky vytvárania obrazu vyžadujú. V konkrétnom prípade som reagovala na posledný vzniknutý obrazu nasledujúcim, ešte nevytvoreným. Tento prístup ma doviedol k opätovnému využívaniu figuratívnych foriem. Námet bol inšpirovaný situačnosťou v zmysle prežívania leta. Motívom sa stala voda, nafukovačka, vodné živočíchy a človek ako aktér, čo si tieto bezstarostné momenty užíva. Výraz nafukovačky ako nosného motívu s kvalitami svojho tvaru a vody so svojou priezračnosťou a fluiditou len podporil techniku vrstvenia tekutými ťahmi štetca rovnako ako pri predchádzajúcich abstraktných maľbách. Rovnako sa tu objavuje hra s pozadím a popredím, nejednoznačnosť priestoru, na čo poukazuje najmä figúra, ktorá sa nám nie vždy ukáže, ostáva skôr zakrytá pod hladinou vody, alebo v medzi-priestore. Výslednému obrazu muselo predchádzať dôsledné premyslenie vrstvenia farebných kombinácií aj vrstvenia papierových plôch na plátno. Vytvorené nové obrazové štruktúry, niekedy zobrazujúce, inokedy sa konfigurujúce do abstrakcie, zostávajú výsledkom rozhodovaní o procese pre maximalizovanie vizuálneho účinku obrazu.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Názov práce „Where it is going“ odkazuje k procesu, k určitej vývinovej línii, ktorá sa nevzťahuje len k vytváraniu obrazu, ale metaforicky zachádza k otázke smerovaniu človeka, autora, maliara. Na pozadí otázky smerovania stojí taktiež analýza dôvodov a motivácií k maliarskej činnosti. Vedome, ale často aj podvedome pokladané teoretické otázky sú teda prakticky reflektované a zodpovedané v konštantom pribúdaní maliarskych výstupov. Prvá časť diplomového výstupu pozostáva z abstraktných kompozícií na papieri zobrazujúcich rytmizované tvary, vychádzajúce zo sústredených, opakovaných ťahov štetca. Obsahom prác je transformácia prežitej skúsenosti vzťahujúca sa k priestorovým a časovým situáciám. Nezameriava sa na pravdivosť toho, čo je videné, ale na uchovanie si tejto skúsenosti v pamäti. Kľúčovým formálnym prvkom je využívanie redukovaných maliarskych výrazových prostriedkov – farba a ťah štetca. Otázku smerovania som nehľadala len teoreticky, ale priamo v maľbách. Aj z tohoto dôvodu sa ich konečné vizuálne pôsobenie mení a variuje do nových štruktúr. Nesnažila som sa o prvotne zrejmé pôsobenie sériového vizuálu, ale o vytvorenie nevyhnutného riešenia, ktoré si podmienky vytvárania obrazu vyžadujú. V konkrétnom prípade som reagovala na posledný vzniknutý obrazu nasledujúcim, ešte nevytvoreným. Tento prístup ma doviedol k opätovnému využívaniu figuratívnych foriem. Námet bol inšpirovaný situačnosťou v zmysle prežívania leta. Motívom sa stala voda, nafukovačka, vodné živočíchy a človek ako aktér, čo si tieto bezstarostné momenty užíva. Výraz nafukovačky ako nosného motívu s kvalitami svojho tvaru a vody so svojou priezračnosťou a fluiditou len podporil techniku vrstvenia tekutými ťahmi štetca rovnako ako pri predchádzajúcich abstraktných maľbách. Rovnako sa tu objavuje hra s pozadím a popredím, nejednoznačnosť priestoru, na čo poukazuje najmä figúra, ktorá sa nám nie vždy ukáže, ostáva skôr zakrytá pod hladinou vody, alebo v medzi-priestore. Výslednému obrazu muselo predchádzať dôsledné premyslenie vrstvenia farebných kombinácií aj vrstvenia papierových plôch na plátno. Vytvorené nové obrazové štruktúry, niekedy zobrazujúce, inokedy sa konfigurujúce do abstrakcie, zostávajú výsledkom rozhodovaní o procese pre maximalizovanie vizuálneho účinku obrazu.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia