I love Bratislava • Michaela Prablesková

I love Bratislava

V reakcii na tému sprievodca som skúmala fenomén s názvom Parížsky syndróm.  Parížsky syndróm je forma kultúrneho šoku, ktorý niektorí ľudia zažívajú pri návšteve Paríža, keď zistia, že toto mesto nie je také krásne a idylické, ako očakávali. Môžu ho sprevádzať symptómy ako závrat, zrýchlený pulz, nadmerné potenie, zvracanie, či dokonca halucinácie, agresivita a pocity úzkosti.

Hlavnými zodpovednými sú v tomto prípade médiá a turistické reklamy. Paríž je zvyčajne vykresľovaný ako dokonalé mesto, plné zamilovaných párov a umelcov, kde na každom rohu hrá nádherná hudba a všetci ľudia sa usmievajú a vyzerajú ako modeli a modelky nahodení v drahých módnych značkách. V skutočnosti je však mesto hlučné, preplnené a nie vždy priateľské k turistom, čo často vedie k obrovskému pocitu sklamania.

Aj keď je tento problém špecifický pre Paríž, v širšom zmysle je pravdivý pre väčšinu miest a turistických atrakcií. Na pohľadniciach a obrázkoch dovolenkových katalógov vidíme zidealizovanú podobu mesta, ktorá je od reality častokrát poriadne vzdialená. V projekte I love Bratislava som sa rozhodla preskúmať mesto Bratislava a jeho dominanty neprikrášleným pohľadom a upriamiť tak pozornosť na rozpor medzi očakávaním a realitou.

Z vybraných fotografií som vytvorila suvenírové predmety, ktoré si môžu turisti (alebo ktokoľvek iný) zakúpiť, aby im pripomínali mesto také, aké skutočne je. Suveníry sú zdokumentované v priloženom “promo” videu.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

I love Bratislava • Michaela Prablesková

I love Bratislava

V reakcii na tému sprievodca som skúmala fenomén s názvom Parížsky syndróm.  Parížsky syndróm je forma kultúrneho šoku, ktorý niektorí ľudia zažívajú pri návšteve Paríža, keď zistia, že toto mesto nie je také krásne a idylické, ako očakávali. Môžu ho sprevádzať symptómy ako závrat, zrýchlený pulz, nadmerné potenie, zvracanie, či dokonca halucinácie, agresivita a pocity úzkosti.

Hlavnými zodpovednými sú v tomto prípade médiá a turistické reklamy. Paríž je zvyčajne vykresľovaný ako dokonalé mesto, plné zamilovaných párov a umelcov, kde na každom rohu hrá nádherná hudba a všetci ľudia sa usmievajú a vyzerajú ako modeli a modelky nahodení v drahých módnych značkách. V skutočnosti je však mesto hlučné, preplnené a nie vždy priateľské k turistom, čo často vedie k obrovskému pocitu sklamania.

Aj keď je tento problém špecifický pre Paríž, v širšom zmysle je pravdivý pre väčšinu miest a turistických atrakcií. Na pohľadniciach a obrázkoch dovolenkových katalógov vidíme zidealizovanú podobu mesta, ktorá je od reality častokrát poriadne vzdialená. V projekte I love Bratislava som sa rozhodla preskúmať mesto Bratislava a jeho dominanty neprikrášleným pohľadom a upriamiť tak pozornosť na rozpor medzi očakávaním a realitou.

Z vybraných fotografií som vytvorila suvenírové predmety, ktoré si môžu turisti (alebo ktokoľvek iný) zakúpiť, aby im pripomínali mesto také, aké skutočne je. Suveníry sú zdokumentované v priloženom “promo” videu.

Zdieľať

I love Bratislava • Michaela Prablesková

I love Bratislava

V reakcii na tému sprievodca som skúmala fenomén s názvom Parížsky syndróm.  Parížsky syndróm je forma kultúrneho šoku, ktorý niektorí ľudia zažívajú pri návšteve Paríža, keď zistia, že toto mesto nie je také krásne a idylické, ako očakávali. Môžu ho sprevádzať symptómy ako závrat, zrýchlený pulz, nadmerné potenie, zvracanie, či dokonca halucinácie, agresivita a pocity úzkosti.

Hlavnými zodpovednými sú v tomto prípade médiá a turistické reklamy. Paríž je zvyčajne vykresľovaný ako dokonalé mesto, plné zamilovaných párov a umelcov, kde na každom rohu hrá nádherná hudba a všetci ľudia sa usmievajú a vyzerajú ako modeli a modelky nahodení v drahých módnych značkách. V skutočnosti je však mesto hlučné, preplnené a nie vždy priateľské k turistom, čo často vedie k obrovskému pocitu sklamania.

Aj keď je tento problém špecifický pre Paríž, v širšom zmysle je pravdivý pre väčšinu miest a turistických atrakcií. Na pohľadniciach a obrázkoch dovolenkových katalógov vidíme zidealizovanú podobu mesta, ktorá je od reality častokrát poriadne vzdialená. V projekte I love Bratislava som sa rozhodla preskúmať mesto Bratislava a jeho dominanty neprikrášleným pohľadom a upriamiť tak pozornosť na rozpor medzi očakávaním a realitou.

Z vybraných fotografií som vytvorila suvenírové predmety, ktoré si môžu turisti (alebo ktokoľvek iný) zakúpiť, aby im pripomínali mesto také, aké skutočne je. Suveníry sú zdokumentované v priloženom “promo” videu.

Zdieľať
prieskum-1-3-67acc8e5

Michaela Prablesková

michaela.prableskova@gmail.com

0918043229

prieskum-1-3-67acc8e5

Michaela Prablesková

michaela.prableskova@gmail.com

0918043229

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Fotografia a nové médiá

Ateliér

Prípravný kurz fotografie

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. Art Dominika Jackuliaková

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Fotografia a nové médiá

Ateliér

Prípravný kurz fotografie

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Mgr. Art Dominika Jackuliaková

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.