Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny • Dominika Kostolníková

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove

Kazula (kňazské omšové rúcho) je zbierkovým predmetom v Šarišskom múzeu v Bardejove a bola datovaná do obdobia 18. storočia. Autor a rovnako aj pôvod kazuly je neznámy. Bývalou provenienciou je Richvald v Bardejovskom okrese. Základným materiálom je biele plátno, na ktorom sú hodvábnymi niťami vyšívané florálne motívy . Na zadnej strane je vyšívaný monogram IHS kovovými niťami. Celý obvod kazuly lemuje tkanica z kovových niti.

Reštaurovanie prebieha v rámci spolupráce Vysokej školy výtvarných umení, Šarišského múzea v Bardejove a Slovenského  národného múzea-Historického múzea. V zimnom semestri bol realizovaný reštaurátorský výskum, na základe ktorého bol navrhnutý postup reštaurovania. 

Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Výšivka je datovaná do obdobia 18. storočia. Bola zhotovená technikou Maľba ihlou. V minulosti bola  prenesená na druhotnú vzorovanú hodvábnu tkaninu, s viacerými druhotnými zásahmi. Presný účel výšivky v minulosti nie je známy, no na jej povrchu sa nachádza množstvo  škvŕn, z ktorých väčšina bola spôsobená voskom.   

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny • Dominika Kostolníková

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove

Kazula (kňazské omšové rúcho) je zbierkovým predmetom v Šarišskom múzeu v Bardejove a bola datovaná do obdobia 18. storočia. Autor a rovnako aj pôvod kazuly je neznámy. Bývalou provenienciou je Richvald v Bardejovskom okrese. Základným materiálom je biele plátno, na ktorom sú hodvábnymi niťami vyšívané florálne motívy . Na zadnej strane je vyšívaný monogram IHS kovovými niťami. Celý obvod kazuly lemuje tkanica z kovových niti.

Reštaurovanie prebieha v rámci spolupráce Vysokej školy výtvarných umení, Šarišského múzea v Bardejove a Slovenského  národného múzea-Historického múzea. V zimnom semestri bol realizovaný reštaurátorský výskum, na základe ktorého bol navrhnutý postup reštaurovania. 

Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Výšivka je datovaná do obdobia 18. storočia. Bola zhotovená technikou Maľba ihlou. V minulosti bola  prenesená na druhotnú vzorovanú hodvábnu tkaninu, s viacerými druhotnými zásahmi. Presný účel výšivky v minulosti nie je známy, no na jej povrchu sa nachádza množstvo  škvŕn, z ktorých väčšina bola spôsobená voskom.   

Zdieľať

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny • Dominika Kostolníková

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove a Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Reštaurovanie kazuly z 18. storočia zo zbierok Šarišského múzea v Bardejove

Kazula (kňazské omšové rúcho) je zbierkovým predmetom v Šarišskom múzeu v Bardejove a bola datovaná do obdobia 18. storočia. Autor a rovnako aj pôvod kazuly je neznámy. Bývalou provenienciou je Richvald v Bardejovskom okrese. Základným materiálom je biele plátno, na ktorom sú hodvábnymi niťami vyšívané florálne motívy . Na zadnej strane je vyšívaný monogram IHS kovovými niťami. Celý obvod kazuly lemuje tkanica z kovových niti.

Reštaurovanie prebieha v rámci spolupráce Vysokej školy výtvarných umení, Šarišského múzea v Bardejove a Slovenského  národného múzea-Historického múzea. V zimnom semestri bol realizovaný reštaurátorský výskum, na základe ktorého bol navrhnutý postup reštaurovania. 

Technologické cvičenie skeletovania výšivky a tkaniny

Výšivka je datovaná do obdobia 18. storočia. Bola zhotovená technikou Maľba ihlou. V minulosti bola  prenesená na druhotnú vzorovanú hodvábnu tkaninu, s viacerými druhotnými zásahmi. Presný účel výšivky v minulosti nie je známy, no na jej povrchu sa nachádza množstvo  škvŕn, z ktorých väčšina bola spôsobená voskom.   

Zdieľať

Dominika Kostolníková

dkostolnikova@gmail.com

Dominika Kostolníková

dkostolnikova@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Reštaurovanie

Ateliér

Ateliér reštaurovania textilu

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art Sylvia Birkušová

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Reštaurovanie

Ateliér

Ateliér reštaurovania textilu

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

doc. Mgr. art Sylvia Birkušová

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.