
Vo svojej semestrálnej práci sa venujem skúmaniu témy humanizácie robotov, vzájomnému ovplyvňovaniu ľudí a robotov a ich hraniciam. V rámci rezidenčného programu Sensorium festivalu som mala možnosť pracovať s NAO robotom, prostredníctvom ktorého som mohla rozobrať vplyv technológií, umelej inteligencie a samotného robota na nás. Mala som možnosť do výskumu zapojiť deti vo veku 10-14 rokov. Jednu zo skupín tvorili deti s Aspergerovým syndrómom. Práve u týchto detí bolo fascinujúce sledovať ich záujem, pohľad na svet a reakcie na NAO robota. Ich postrehy a otázky nám pomohli robota viac „poľudštiť“ ale následne aj dehumanizovať. Na videu sa pokúšame vytvoriť ilúziu umelej inteligencie, akéhosi poľudšteného robota, ktorý reaguje emotívne a občas prekvapivo. Simulácia má poukázať na stieranie hraníc predvídateľnosti. Bude mať robot s umelou inteligenciou v budúcnosti možnosť voľby. Do akej miery budú jej reakcie a konanie nepredvídateľné? Kde končí moc človeka a začína moc robota. Akú veľkú úlohu zohráva pokora, či morálka tvorcov (programátorov) v tom, akú moc dajú umelej inteligencii? Bude mať robot s umelou inteligenciou vlastné túžby a motivácie? Video zachytáva aj vzťah človeka k robotovi. Je až prekvapujúce, ako veľmi rýchlo sa na poľudštenú technológiu dokáže človek naviazať a aké emócie v ňom dokáže vyvolávať.
Aké emócie vyvoláva vo Vás?
Na projekte spolupracujú ako duo COM1 + USB-C Richard Kučera Guzmán a Emma Zahradníková.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Ďalšie príspevky z katedry
Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce
Vo svojej semestrálnej práci sa venujem skúmaniu témy humanizácie robotov, vzájomnému ovplyvňovaniu ľudí a robotov a ich hraniciam. V rámci rezidenčného programu Sensorium festivalu som mala možnosť pracovať s NAO robotom, prostredníctvom ktorého som mohla rozobrať vplyv technológií, umelej inteligencie a samotného robota na nás. Mala som možnosť do výskumu zapojiť deti vo veku 10-14 rokov. Jednu zo skupín tvorili deti s Aspergerovým syndrómom. Práve u týchto detí bolo fascinujúce sledovať ich záujem, pohľad na svet a reakcie na NAO robota. Ich postrehy a otázky nám pomohli robota viac „poľudštiť“ ale následne aj dehumanizovať. Na videu sa pokúšame vytvoriť ilúziu umelej inteligencie, akéhosi poľudšteného robota, ktorý reaguje emotívne a občas prekvapivo. Simulácia má poukázať na stieranie hraníc predvídateľnosti. Bude mať robot s umelou inteligenciou v budúcnosti možnosť voľby. Do akej miery budú jej reakcie a konanie nepredvídateľné? Kde končí moc človeka a začína moc robota. Akú veľkú úlohu zohráva pokora, či morálka tvorcov (programátorov) v tom, akú moc dajú umelej inteligencii? Bude mať robot s umelou inteligenciou vlastné túžby a motivácie? Video zachytáva aj vzťah človeka k robotovi. Je až prekvapujúce, ako veľmi rýchlo sa na poľudštenú technológiu dokáže človek naviazať a aké emócie v ňom dokáže vyvolávať.
Aké emócie vyvoláva vo Vás?
Na projekte spolupracujú ako duo COM1 + USB-C Richard Kučera Guzmán a Emma Zahradníková.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Vo svojej semestrálnej práci sa venujem skúmaniu témy humanizácie robotov, vzájomnému ovplyvňovaniu ľudí a robotov a ich hraniciam. V rámci rezidenčného programu Sensorium festivalu som mala možnosť pracovať s NAO robotom, prostredníctvom ktorého som mohla rozobrať vplyv technológií, umelej inteligencie a samotného robota na nás. Mala som možnosť do výskumu zapojiť deti vo veku 10-14 rokov. Jednu zo skupín tvorili deti s Aspergerovým syndrómom. Práve u týchto detí bolo fascinujúce sledovať ich záujem, pohľad na svet a reakcie na NAO robota. Ich postrehy a otázky nám pomohli robota viac „poľudštiť“ ale následne aj dehumanizovať. Na videu sa pokúšame vytvoriť ilúziu umelej inteligencie, akéhosi poľudšteného robota, ktorý reaguje emotívne a občas prekvapivo. Simulácia má poukázať na stieranie hraníc predvídateľnosti. Bude mať robot s umelou inteligenciou v budúcnosti možnosť voľby. Do akej miery budú jej reakcie a konanie nepredvídateľné? Kde končí moc človeka a začína moc robota. Akú veľkú úlohu zohráva pokora, či morálka tvorcov (programátorov) v tom, akú moc dajú umelej inteligencii? Bude mať robot s umelou inteligenciou vlastné túžby a motivácie? Video zachytáva aj vzťah človeka k robotovi. Je až prekvapujúce, ako veľmi rýchlo sa na poľudštenú technológiu dokáže človek naviazať a aké emócie v ňom dokáže vyvolávať.
Aké emócie vyvoláva vo Vás?
Na projekte spolupracujú ako duo COM1 + USB-C Richard Kučera Guzmán a Emma Zahradníková.
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia
Katedra
Ateliér
Ročník štúdia
Stupeň štúdia
Vedúci pedagógovia