Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Share on facebook
Zdieľať

Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Share on facebook
Zdieľať

Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Share on facebook
Zdieľať
Monika-Juríková-3688a3a5

Monika Juríková

monikajurikova1012@gmail.com

Monika-Juríková-3688a3a5

Monika Juríková

monikajurikova1012@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Vizuálna komunikácia

Ateliér

Písmo

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Jan Čumlivski, Michal Tornyai

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Vizuálna komunikácia

Ateliér

Písmo

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Jan Čumlivski, Michal Tornyai