Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Zdieľať

Redizajn knihy Koža • Monika Juríková

Redizajn knihy Koža

V ateliéri Písmo v projekte Rebook som redizajnovala knihu Koža od Jany Bodnárovej nominovanú na cenu Anasoft Litera 2020.

Dej knihy sa odohráva v medzivojnovom období v Nemecku, pričom hlavnou postavou je “umelkyňa K.”, ktorá sa snaží kopírovať všetko, aj životný štýl, inej, existujúcej umelkyne – Pauly Beckerovej, ktorou je doslova posadnutá. Okrem toho je posadnutá portrétovaním nahých adolescentných dievčatiek, ktoré prirovnáva k bábikám. Celkovo je posadnutá aj detstvom ako-takým, ktorého motív sa často objavuje a nevie sa ho zbaviť. 

V tomto zmysle som si ku knihe vytvorila písmo Superstar Barbie, ktoré som následne využila na obálke a v číslovaní. Jeho vzhľad bol inšpirovaný vizualitou berlínskych medzivojnových kabaretov. 

Vo vizualite dizajnu knihy som sa okrem iného držala pravidiel plošnosti, nepravidelnosti a jednoduchosti formy, o ktorej sa dozvedáme aj z opisov o tvorbe hlavnej postavy.

Originálna kniha bola malá. V zmysle tenká. Rozhodla som sa poukázať na tento fakt z trocha iného uhla a to zmenšením ju rozmerovo na 120×80 mm, jej výška je teda približná výške troch hláv bábiky Barbie. 

Dej knihy dopĺňajú listy a zápisky hlavnej postavy, ktoré som sa rozhodla vyriešiť vložením, medzi strany, na ešte menší formát. Knihu držia pokope 2 kovové otváracie krúžky, takže ak by sa čitateľ rozhodol, že ručne písané zápisky a ilustrácie sú mu nepotrebné, môže ich z knihy vybrať alebo jednoducho rozobrať si celú knihu ako sa mu len zachce. Okrem toho väzba ešte viac napomáha dojmu zápiskovosti a zápisníkovosti.

Celé vnútro knihy si môžete prezrieť v priloženom odkaze na video.  

Zdieľať
Monika-Juríková-3688a3a5

Monika Juríková

monikajurikova1012@gmail.com

Monika-Juríková-3688a3a5

Monika Juríková

monikajurikova1012@gmail.com

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Vizuálna komunikácia

Ateliér

Písmo

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Jan Čumlivski, Michal Tornyai

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Vizuálna komunikácia

Ateliér

Písmo

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

Jan Čumlivski, Michal Tornyai

Prihlasovanie prác je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.