Trainstopping • Samuel Stašík

Trainstopping

Zimný prístav v Bratislave už dlhé roky láka nie len architektov, ale aj fotografov a grafikov pre svoj nevyužitý potenciál. Obohacuje mesto už vyše storočia, a to po ekonomickej aj priemyselnej stránke, no možno je na čase, aby prispel aj svojou skrytou kultúrnou hodnotou.

Tento projekt pracuje s vlakovým prekladiskom nachádzajúcim sa medzi bazénom Pálenica a Dunajom. Vyrovnaním plochy medzi paralelne ležiacimi koľajami vysoko hutnými gumovými doskami -aké sa používaju na železničných priecestiach- by vznikol rovný terén, v ktorom v kombinácii s modifikovateľným usporiadaním vlakových vagónov mohol vytvárať priestor pre rôzne kultúrne podujatia, no aj priestor na rekreáciu. Vzniknutý priestor by stačil hostiť aj väčšie podujatia ako: koncerty, festivaly, či výstavné veľtrhy, čím bol Zimný prístav svojho času známy.
V kombinácii s vegetáciou, by priestor nebol odlišný od New Yorského High Line. Nasvietením neďalekých žeriavov po vzore Hamburgského prístavu, by miesto ďalej vyzdvihlo atmosféru hrdej priemyselnej histórie.

Zdieľať

Vyhľadajte meno študenta alebo názov práce

Trainstopping • Samuel Stašík

Trainstopping

Zimný prístav v Bratislave už dlhé roky láka nie len architektov, ale aj fotografov a grafikov pre svoj nevyužitý potenciál. Obohacuje mesto už vyše storočia, a to po ekonomickej aj priemyselnej stránke, no možno je na čase, aby prispel aj svojou skrytou kultúrnou hodnotou.

Tento projekt pracuje s vlakovým prekladiskom nachádzajúcim sa medzi bazénom Pálenica a Dunajom. Vyrovnaním plochy medzi paralelne ležiacimi koľajami vysoko hutnými gumovými doskami -aké sa používaju na železničných priecestiach- by vznikol rovný terén, v ktorom v kombinácii s modifikovateľným usporiadaním vlakových vagónov mohol vytvárať priestor pre rôzne kultúrne podujatia, no aj priestor na rekreáciu. Vzniknutý priestor by stačil hostiť aj väčšie podujatia ako: koncerty, festivaly, či výstavné veľtrhy, čím bol Zimný prístav svojho času známy.
V kombinácii s vegetáciou, by priestor nebol odlišný od New Yorského High Line. Nasvietením neďalekých žeriavov po vzore Hamburgského prístavu, by miesto ďalej vyzdvihlo atmosféru hrdej priemyselnej histórie.

Zdieľať

Trainstopping • Samuel Stašík

Trainstopping

Zimný prístav v Bratislave už dlhé roky láka nie len architektov, ale aj fotografov a grafikov pre svoj nevyužitý potenciál. Obohacuje mesto už vyše storočia, a to po ekonomickej aj priemyselnej stránke, no možno je na čase, aby prispel aj svojou skrytou kultúrnou hodnotou.

Tento projekt pracuje s vlakovým prekladiskom nachádzajúcim sa medzi bazénom Pálenica a Dunajom. Vyrovnaním plochy medzi paralelne ležiacimi koľajami vysoko hutnými gumovými doskami -aké sa používaju na železničných priecestiach- by vznikol rovný terén, v ktorom v kombinácii s modifikovateľným usporiadaním vlakových vagónov mohol vytvárať priestor pre rôzne kultúrne podujatia, no aj priestor na rekreáciu. Vzniknutý priestor by stačil hostiť aj väčšie podujatia ako: koncerty, festivaly, či výstavné veľtrhy, čím bol Zimný prístav svojho času známy.
V kombinácii s vegetáciou, by priestor nebol odlišný od New Yorského High Line. Nasvietením neďalekých žeriavov po vzore Hamburgského prístavu, by miesto ďalej vyzdvihlo atmosféru hrdej priemyselnej histórie.

Zdieľať

Samuel Stašík

samo.stasik1230@gmail.com

0944278420

Samuel Stašík

samo.stasik1230@gmail.com

0944278420

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Architektonická tvorba

Ateliér

Ateliér Virtuálne štúdio

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Ing. Mgr. Petr Hájek, akad. arch. ; Mag. arch. Kristína Gumulák Rypáková, ArtD.

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Architektonická tvorba

Ateliér

Ateliér Virtuálne štúdio

Ročník štúdia

2.

Stupeň štúdia

Bc.

Vedúci pedagógovia

prof. Ing. Mgr. Petr Hájek, akad. arch. ; Mag. arch. Kristína Gumulák Rypáková, ArtD.

Sleduj nás na Instagrame!

Prihlasovanie prác na akýkoľvek Prieskum je stále otvorené!

Prihlás svoju prácu dodatočne na akýkoľvek Digitálny Prieskum.