Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR • Viktor Kováč

Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR

 

Zimný Prieskum 2019

 

V magisterskom stupni štúdia v ateliéri Šperk si volí študent semestrálnu tému sám. V mojom autorskom prístupe sa zaoberám digitalizáciou média šperku. Virtuálny Šperk v rozšírenej realite, ktorý vytváram je prelomom v mojej doterajšej autorskej tvorbe.

Virtuálnym šperkom sa mi otvorili nové možnosti v tvorbe a realizácií, preto aj formu šperku vnímam nekonvenčne. Uvažujem nad novými výrazovými prostriedkami = dematerializácia, negácia technologických limitov a finančných nákladov na výrobu, popieranie reality, animácia, nekonečné množstvo voľne reprodukovateľných a internetom šíriteľných kópií.

Tvorím vymyslené planétky, ktorým vkladám “život“ prostredníctvom jednoduchej animácie. Planétky sa stávajú šperkom, sú previazané so svojim nositeľom. Inšpirujem sa počítačovými hrami z prelomu milénia. Do realizácie vkladám nostalgiu z môjho detstva prostredníctvom hudby a efektov.

Práca Virtuálny Šperk v rozšírenej realite komunikuje dva tvorivé prístupy.

 

Step 1: Digital Worlds

V realizácií Digital Worlds pracujem so siedmymi vyšitými QWER kódmi vyšitými tradičnou krížikovou výšivkou. Po naskenovaní QWER kódov mnou vytvorenou aplikáciou sa v mobile / tablete zobrazia 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Step 2: Digital Jewellery

V realizácií Digital Jewellery zapájam diváka do interakcie s dielom. Na stole vo výstavnom priestore sa nachádza počítač s QWER nálepkami, ktoré si divák nalepí na odev. Webkamera, ktorá je súčasťou počítača nasníma kód z nálepky a následne zobrazí 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Po absolvovaní štúdia by som chcel naďalej objavovať a budovať koncept Virtuálneho Šperku a vytvárať multimediálne diela / zážitky, prezentujúce digitálnu tvorbu v kontraste s tvorbou remeselnou.

Share on facebook
Zdieľať

Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR • Viktor Kováč

Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR

 

Zimný Prieskum 2019

 

V magisterskom stupni štúdia v ateliéri Šperk si volí študent semestrálnu tému sám. V mojom autorskom prístupe sa zaoberám digitalizáciou média šperku. Virtuálny Šperk v rozšírenej realite, ktorý vytváram je prelomom v mojej doterajšej autorskej tvorbe.

Virtuálnym šperkom sa mi otvorili nové možnosti v tvorbe a realizácií, preto aj formu šperku vnímam nekonvenčne. Uvažujem nad novými výrazovými prostriedkami = dematerializácia, negácia technologických limitov a finančných nákladov na výrobu, popieranie reality, animácia, nekonečné množstvo voľne reprodukovateľných a internetom šíriteľných kópií.

Tvorím vymyslené planétky, ktorým vkladám “život“ prostredníctvom jednoduchej animácie. Planétky sa stávajú šperkom, sú previazané so svojim nositeľom. Inšpirujem sa počítačovými hrami z prelomu milénia. Do realizácie vkladám nostalgiu z môjho detstva prostredníctvom hudby a efektov.

Práca Virtuálny Šperk v rozšírenej realite komunikuje dva tvorivé prístupy.

 

Step 1: Digital Worlds

V realizácií Digital Worlds pracujem so siedmymi vyšitými QWER kódmi vyšitými tradičnou krížikovou výšivkou. Po naskenovaní QWER kódov mnou vytvorenou aplikáciou sa v mobile / tablete zobrazia 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Step 2: Digital Jewellery

V realizácií Digital Jewellery zapájam diváka do interakcie s dielom. Na stole vo výstavnom priestore sa nachádza počítač s QWER nálepkami, ktoré si divák nalepí na odev. Webkamera, ktorá je súčasťou počítača nasníma kód z nálepky a následne zobrazí 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Po absolvovaní štúdia by som chcel naďalej objavovať a budovať koncept Virtuálneho Šperku a vytvárať multimediálne diela / zážitky, prezentujúce digitálnu tvorbu v kontraste s tvorbou remeselnou.

Share on facebook
Zdieľať

Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR • Viktor Kováč

Virtuálny Šperk v rozšírenej realite AR

 

Zimný Prieskum 2019

 

V magisterskom stupni štúdia v ateliéri Šperk si volí študent semestrálnu tému sám. V mojom autorskom prístupe sa zaoberám digitalizáciou média šperku. Virtuálny Šperk v rozšírenej realite, ktorý vytváram je prelomom v mojej doterajšej autorskej tvorbe.

Virtuálnym šperkom sa mi otvorili nové možnosti v tvorbe a realizácií, preto aj formu šperku vnímam nekonvenčne. Uvažujem nad novými výrazovými prostriedkami = dematerializácia, negácia technologických limitov a finančných nákladov na výrobu, popieranie reality, animácia, nekonečné množstvo voľne reprodukovateľných a internetom šíriteľných kópií.

Tvorím vymyslené planétky, ktorým vkladám “život“ prostredníctvom jednoduchej animácie. Planétky sa stávajú šperkom, sú previazané so svojim nositeľom. Inšpirujem sa počítačovými hrami z prelomu milénia. Do realizácie vkladám nostalgiu z môjho detstva prostredníctvom hudby a efektov.

Práca Virtuálny Šperk v rozšírenej realite komunikuje dva tvorivé prístupy.

 

Step 1: Digital Worlds

V realizácií Digital Worlds pracujem so siedmymi vyšitými QWER kódmi vyšitými tradičnou krížikovou výšivkou. Po naskenovaní QWER kódov mnou vytvorenou aplikáciou sa v mobile / tablete zobrazia 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Step 2: Digital Jewellery

V realizácií Digital Jewellery zapájam diváka do interakcie s dielom. Na stole vo výstavnom priestore sa nachádza počítač s QWER nálepkami, ktoré si divák nalepí na odev. Webkamera, ktorá je súčasťou počítača nasníma kód z nálepky a následne zobrazí 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.

 

Po absolvovaní štúdia by som chcel naďalej objavovať a budovať koncept Virtuálneho Šperku a vytvárať multimediálne diela / zážitky, prezentujúce digitálnu tvorbu v kontraste s tvorbou remeselnou.

Share on facebook
Zdieľať
Digitálny šperk v rozšírenej realite AR (6)-8fb6d093

Viktor Kováč

viko.kovac@gmail.com

0948483885

Digitálny šperk v rozšírenej realite AR (6)-8fb6d093

Viktor Kováč

viko.kovac@gmail.com

0948483885

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka; Mgr. art. Maya Hriešik Nepšinská

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave

Katedra

Šperk, Sklo a Keramika

Ateliér

Ateliér S+M+L_XL – KOV A ŠPERK

Ročník štúdia

1.

Stupeň štúdia

Mgr.

Vedúci pedagógovia

prof. Karol Weisslechner, akad. arch.; Mgr. art. Kristýna Španihelová, ArtD.; MgA. Matúš Cepka; Mgr. art. Maya Hriešik Nepšinská